خشم عمومی در هند از آزار یک دانش آموز مسلمان

شنبه 4 شهریور 1402 - 15:0:0
خشم عمومی در هند از آزار یک دانش آموز مسلمان

انتشار یک فیلم از برخورد نامناسب هندوهای افراطی با مسلمانان باعث تحریک افکار عمومی شده است.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثربه نقل از الجزیره،افکار عمومی در هند به خصوص مسلمانان از انتشار فیلمی از یک معلم هندو که به دانش آموزانش دستور می‌دهد به گوش همکلاسی مسلمان خود سیلی بزنند، به شدت آزرده شده است.
ویدئویی که اکنون در شبکه های اجتماعی منتشر شده نشان می‌دهد که یک معلم مدرسه در هند یک دانش آموز مسلمان هفت ساله را در داخل کلاس درس مورد رفتار تحقیرآمیز قرار داده و از همکلاسی هایش می خواهد که به او سیلی بزنند و از او خواسته است که او را به دلیل مذهبش بیرون کنند.
ویدئویی که روز جمعه منتشر شد، «تراپتا تیاگی» معلم مدرسه در اوتار پرادش، پرجمعیت‌ترین ایالت هند را نشان می‌دهد که علاوه بر تشویق سایر دانش‌آموزان به زدن سیلی‌های سخت‌تر به او، اظهارات اسلام‌هراسی هم بیان می‌کند.
تیاگی در این ویدئو می گوید: من اعلام کرده ام که همه بچه های مسلمان باید بروند. در حالی که قربانی با ناله و وحشت در مقابل کلاس ایستاده، شنیده می شود که یک مرد دیگر می گوید: «راست می گویید، آموزش را خراب می کنند.»
مسلمانان تقریباً یک پنجم از جمعیت 235 میلیونی اوتار پرادش را تشکیل می دهند.
والدین این کودک هفت ساله که محمد آلتماش نام دارد به الجزیره گفتند که این حادثه روز پنجشنبه در مدرسه دولتی «نها» در روستای کوباپور، در 30 کیلومتری شهر مظفرنگر رخ داده است. به گفته پدر محمد، معلم «از آنها [همکلاسی ها] خواست که یکی یکی به پسرم سیلی بزنند».
پلیس هند از کاربران شبکه های اجتماعی خواسته است که این ویدئو را به اشتراک نگذارند و همین امر باعث شده تا کاربران مختلف آن را از حساب خود حذف کنند. با این حال یک افسر پلیس گفت: پس از ثبت اظهارات کودک و والدین پرونده تشکیل می شود.
انتشار این فیلم باعث شده تا جامعه هند بار دیگر متوجه شدت و عمق اسلام هراسی در این کشور پهناور شد. بسیاری در هند معتقدند از وقتی دولت فعلی از حزب افراطی بهاراتیا جاناتا روی کار آمده، تبعیض و حملات به مسلمانان افزایش یافته است. ماهی نیست که خبر یا فیلمی از کتک زدن، اهانت و حتی کشتن مسلمانان در نقاط مختلف هند منتشر نشود. هندوهای افراطی بر سر مسائلی چون ذبح گاو، ازدواج میان مسلمانان و هندوهای تازه مسلمان، حجاب و حتی صدای اذان مسلمانان را آزار و اذیت می‌کنند.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


شنبه 4 شهریور 1402 - 10:52:34

دسته بندی :