تبدیل شدن ناوهای هواپیمابر آمریکایی به سلاح‌هایی نمایشی

سه شنبه 31 مرداد 1402 - 16:0:0

عملیات هشدار نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب به ناو هواپیمابر آمریکایی هنگام عبور از تنگه هرمز نشان داد سپاه پاسداران در این منطقه دست برتر را دارد و آمریکایی ها در هر گونه رویارویی، بازنده خواهند شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در گزارش برنامه «قضیه ساخنه» که با موضوع تقابل سپاه پاسداران با ناو هواپیمابر آمریکایی در خلیج فارس روی آنتن شبکه الکوثر رفت آمده است: انتشار تصاویر هشدار نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب به ناو هواپیمابر آمریکایی هنگام عبور آن از تنگه هرمز در هفدم اوت 2023، واقعیت را درباره قدرت سپاه پاسداران و اقتدار آن برای مقابله با زورگویی دریایی آمریکا و متوقف کردن ناوگان آن در آبهای منطقه و مشخصا تنگه هرمز، به نمایش گذاشت.

در این تصاویر، بخش های مهمی از قدرت نیروی دریایی سپاه پاسداران به ویژه در بخش شناسایی هوایی که ناو هواپیمابر آمریکایی را با تعداد زیادی ناو پشتیبان و جنگنده و بالگرد، هنگام عبور از تنگه هرمز زیر نظر گرفت، نمایش داده شد. این تصاویر همچنین نشان داد شناورهای نیروی دریایی سپاه پاسداران به ناو آمریکایی نزدیک شده و شماری از بالگردهایی را که از عرشه ناو هواپیمابر به پرواز درآمده بودند مجبور کردند فورا به عرشه ناو بازگردند.

این عملیات منحصر به فرد در شرایط کنونی بازتاب دهنده قدرت سپاه پاسداران و برتری آن در برابر تحرکات ناوگان آمریکا و مشخصا در برابر کشتی ها و ناوهای هواپیمابری است که آمریکا از آن برای تحریکات و نمایش قدرت در تنگه هرمز استفاده می کند. سپاه پاسداران نشان داد توانایی نابود کردن ناوگان آمریکا را در صورتی که دست به اقدامی تجاوزکارانه بزند یا جنگی بین دوطرف آغاز شود، دارد. به خصوص که سپاه پاسداران سامانه های موشکی ضدکشتی قدرتمندی در اختیار دارد و برخی از آنها به علت داشتن کلاهک های بزرگ برای نابود کردن ناوها و ناوشکن ها و ناوهای هواپیمابر دشمن طراحی شده اند. 


 

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 31 مرداد 1402 - 13:0:8