در برنامه قضیه ساخنه از شبکه الکوثر

بار دیگر شکست استکبار آمریکا در مقابل دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران

یک شنبه 22 مرداد 1402 - 14:44:55

جمهوری اسلامی ایران پس از گذر از مراحل دیپلماتیک پیچیده و البته موفق، توانست استکبار آمریکا را فرآیند آزادسازی چند میلیارد دلار از دارایی‌هایش که برای چند سال به‌طور غیرقانونی در کره جنوبی توسط آمریکا توقیف شده بود، شکست دهد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، آزادسازی و رفع محدودیت از منابع مالی جمهوری اسلامی ایران که غیرقانونی و به بهانه نگرانی بانک‌های خارجی از تحریم‌های ظالمانه ایالات متحده مسدود شده، یکی دیگر از موفقیت های وزارت امور خارجه قرار است. 

علاوه بر آزادسازی منابع مالی که به صورت غیرقانونی توقیف شده بود، حمایت از حقوق ایرانیان در سرتاسر جهان نیز محقق شده است. در این چارچوب، آزادی تعدادی از زندانیان بی‌گناه ایرانی که طی سال‌های گذشته به طور غیرقانونی و با اتهام واهی د‌ور زدن تحریم های ظالمانه آمریکا، در این کشور دستگیر و زندانی شده‌اند، به طور جدی توسط دستگاه دیپلماسی پیگیری شده است. 

در مقابل،  زندانیان مدنظر آمریکا تا زمان انتقال کامل وجوه ایرانی به بانک‌های قطری، کماکان در ایران حضور دارند و پس از اینکه ایران توانست وجوه خود را از این بانک‌ها برداشت کند، آزاد می‌شوند.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران پیش از این اعلام کرده بود که تبادل اسرا یک موضوع بشردوستانه است که هیچ پیش شرطی برای آن نداریم و این موضوع را به میانجی‌گران اعلام کرده‌ایم. وی همچنین خاطرنشان کرد: تضمین های لازم برای عمل به تعهدات آمریکا در این زمینه گرفته شده است.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.

 


یک شنبه 22 مرداد 1402 - 14:10:35