تقویت نظامی آمریکا در خلیج فارس به بهانه امنیت دریانوردی

شنبه 21 مرداد 1402 - 15:0:0

هیاهوی جدید آمریکا در وسط آب های خلیج فارس ، سنگ زنی ندارد، اما در این حال ایران می گوید هر خراشی که ببیند، هزینه گزافی را آمریکا خواهد داد.

ویژه ‌ -الکوثر:  اعزام دو ناو هواپیمابر و اضافه شدن سه هزار نظامی  به ناوگان پنجم ارتش آمریکا مستقر در بحرین موضوعی است که گزارشگر شبکه الکوثر در برنامه «مع المراسلین» به آن پرداخته است .
درگزارش خبرنگار الکوثر آمده است: به نظر می رسد آمریکا خواهان ثبات در آب های خلیج فارس به ویژه پس از آشتی ایران با عربستان سعودی و سایرین نیست و تقویت نظامی گسترده آمریکا با اعزام دو ناو هواپیمابر و اضافه شدن سه هزار نظامی به ناوگان پنجم مستقر در بحرین آن هم به بهانه امنیت دریانوردی و ممانعت از توقیف کشتی‌ها و نفتکش‌ها توسط ایران این موضوع را تایید می کند.
این گزارش افزوده است: تحرکات آمریکا در منطقه با واکنش و  رزمایش بزرگ ایران در آب های خلیج فارس روبرو شد که در آن جدیدترین  فناوری های دفاعی ایرانی ها مانند ناوهای جنگی، موشک های بالستیک و پهپادهای مدرن که همگی مجهز به هوش مصنوعی  هستند، به نمایش گذاشته شد.
به گفته ناظران، ایران معتقد است هدف اقدامات واشنگتن که با کمک رژیم صهیونیستی صورت میگیرد، تهران  است و کاخ سفید و تل آویو تلاش می‌کنند تا کشورهای منطقه را علیه ایران بسیج کنند. هیاهوی جدید آمریکایی در وسط آب های خلیج فارس که سنگ زنی ندارد، اما در این حال ایران می گوید هر خراشی که ببیند، هزینه گزافی را آمریکا خواهد داد.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


شنبه 21 مرداد 1402 - 11:13:52