هشدار ائتلاف الفتح به تحرکات آمریکایی‌ها در مرزهای عراق، سوریه و اردن

چهار شنبه 18 مرداد 1402 - 19:0:0
هشدار ائتلاف الفتح  به تحرکات آمریکایی‌ها در مرزهای عراق، سوریه و اردن

ائتلاف سیاسی الفتح عراق نسبت به تحرکات آمریکا بین مرزهای عراق، سوریه و اردن هشدار داد و از دولت بغداد خواست مراقب این تحرکات باشد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،«علی الزبیدی» عضو ائتلاف الفتح عراق در گفت و گو با خبرگزاری المعلومه نسبت به تحرکات نظامیان آمریکایی در مرزهای بین عراق، سوریه و اردن هشدار داد و گفت: این تحرکات به منظور حمایت از برخی از نیروهای تروریستی بین مثلث عراق، سوریه و اردن انجام می شود.
وی اشاره کرد که هشدار دولت عراق برای آن دسته از تحرکاتی که ممکن است در صورت بروز هرگونه تنش با واشنگتن بر حاکمیت عراق تاثیر بگذارد با اهمیت است.
عضو ائتلاف الفتح عراق اظهار داشت: اموری در مثلث مرزی عراق، سوریه و اردن در حال تنظیم است به ویژه اینکه در این منطقه زندان هایی وجود دارد که قوی ترین نیروهای تروریستی را در خود جای داده است.
وی افزود: نیروهای آمریکایی منطقه یاد شده را تحت کنترل دارند و با اعمال قدرت خود را بر آن زندان ها برای حمایت از برخی شبه نظامیان و عناصر داعشی تلاش می کنند و بنابراین در آن مثلث ( مرزهای بین عراق، سوریه و اردن یک نیروی مسلح تحت اختیار اشغالگران آمریکایی وجود دارد.
الزبیدی اظهار داشت: نیاز فوری است که دولت عراق در قبال تحرکات آمریکا و حیطه آنها در آن منطقه هشدار دهد به ویژه اینکه این اقدامات ممکن است در صورت بروز هرگونه درگیری با اشغالگران آمریکایی در مرزهای عراق، سوریه و اردن حاکمیت عراق را تحت تأثیر قرار دهد.
دوشنبه هفته جاری ( ۱۶ مرداد ) یک منبع امنیتی به خبرگزاری المعلومه عراق از انتقال ادوات نظامی توسط نیروهای نظامی آمریکایی از پایگاه عین الاسد به مناطقی در عمق خاک سوریه با هدف انجام عملیات نظامی در روزهای آینده خبر داده بود.
یک منبع امنیتی نیز چهارشنبه گذشته از حرکت کاروان آمریکایی از پایگاه هوایی عین الاسد در غرب استان الانبار عراق به سمت مناطقی از سوریه خبر داد که نشان از حرکت روزافزون نیروهای آمریکایی به سمت مناطقی در سوریه است.
بر اساس مصوبه مجلس نمایندگان عراق؛ اشغالگران آمریکایی باید عراق را ترک کنند اما تاکنون ارتش ایالات متحده از اجرای قانون سرپیچی کرده است.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید

 


چهار شنبه 18 مرداد 1402 - 15:14:0

دسته بندی :