توضیح وزارت کشور عراق درباره گذرنامه ویژه اربعین

دو شنبه 16 مرداد 1402 - 7:55:30
 توضیح وزارت کشور عراق درباره گذرنامه ویژه اربعین

سخنگوی وزارت کشور عراق تاکید کرد که شهروندان و افراد مقیم ایران در صورت نداشتن گذرنامه، می‌توانند با سندی ویژه برای اربعین به عراق سفر کنند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، خالد المحنا اعلام  کرد: درباره ایران باید بگوییم که هر فردی که گذرنامه نداشته باشد، سند ویژه‌ای خواهد داشت که مجوز ورود به خاک عراق به شمار می‌رود، مسئله شامل افراد مقیم در ایران که گذرنامه ندارند نیز می شود، و به آنها نیز این سند مجوز برای ورود به عراق داده می شود.

سخنگوی وزارت کشور عراق اعتبار این سند را تنها یک ماه اعلام کرد.
پیش از این وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران از رایزنی و توافق با طرف عراقی برای صدور گذرنامه اختصاصی و لغو روادید در ایام اربعین حسینی امسال خبر داده بود.
سید مجید میراحمدی معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور جمهوری اسلامی  ایران گفته بود: با هماهنگی طرف عراقی، امسال تمهیدات بسیار خوبی برای عبور آسان زائران از مرز‌های پنج‌گانه کشور با 3 نوع گذرنامه اندیشیده شده است.
وی ادامه داد: این گذرنامه‌ها شامل گذرنامه بین‌المللی که مدت آن پنج سال اعتبار دارد، گذرنامه ویژه اربعین که از اول تا 30 صفر اعتبار دارد و گذرنامه‌هایی است که مدت اعتبار آن به پایان رسیده است و ما آن را تمدید می‌کنیم.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید
از صفحه گردشگری الکوثر فارسی دیدن کنید


دو شنبه 16 مرداد 1402 - 7:54:6