افزایش تنش میان مسلمانان و هندوها در شهر «گوروگرام» هند

چهار شنبه 11 مرداد 1402 - 15:0:0
افزایش  تنش میان مسلمانان و هندوها در شهر «گوروگرام» هند

منابع خبری از بالا بودن سطح چالش و تنش میان مسلمانان و هندوها در شهر گوروگرام در هند خبر می‌دهند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثربه نقل از رویترز، درحالی منابع بیمارستانی و امنیتی از رسیدن تلفات درگیری‌های دو روز گذشته در گوروگرام به 7 نفر خبر می‌دهند، امروز چهارشنبه این شهر به شدت خلوت بوده و مردم تلاش کردند به خیابان‌ها یا مراکز خرید نیایند. برخی از مدارس نیز تصمیم گرفتند کلاس‌ها را آنلاین برگزار کنند.
خشونت روز دوشنبه در جریان یک راهپیمایی مذهبی توسط هندوها در منطقه مسلمان نشین «نوح» رخ داد که منجر به کشته شدن چهار نفر از جمله دو پرسنل پلیس و زخمی شدن حدود 60 نفر شد. هندوها در این حمله یک مسجد را آتش زده و امام جماعت جوان آن را کشتند. مقامات گفتند تا صبح روز چهارشنبه، دو غیرنظامی دیگر جان خود را از دست دادند.
وزیر ارشد ایالت هاریانا که گوروگرام در آن قرار دارد، روز چهارشنبه گفت: توطئه گران (در پشت درگیری ها در نوح) به طور مداوم شناسایی می شوند. در مجموع 116 نفر تاکنون دستگیر شده اند.
این شهر برای مقامات هندی به شدت اهمیت دارد چرا که گوروگرام میزبان ده‌ها شرکت چندملیتی، از جمله گوگل، دیلویت و امریکن اکسپرس، در منطقه‌ای در حدود 10 کیلومتری (6 مایلی) از مرکز درگیری‎‌ها است.
مقامات پلیس اما گفتند که وضعیت عادی است و همه موسسات آموزشی و دفاتر طبق روال عادی کار می کنند. با این حال، دستور ممنوعیت تجمع چهار نفر یا بیشتر در ملاء عام به قوت خود باقی ماند. نیروهای امنیتی همچنین به دلیل تظاهرات برنامه ریزی شده گروه های ملی گرای هندو، از جمله در دهلی پایتخت، در حالت آماده باش هستند.
گفتنی است از زمان استقلال هند در اواخر دهه 40 میلادی، میان مسلمانان و هندوها درگیری‌های خشونت‌بار رخ داده اما از وقتی حزب افراطی بهاریاتاجانا به رهبری نارندرا مودی نخست وزیر روی کار آمده تبیعض و حملات علیه جامعه مسلمانان هند بیشتر شده است به طوریکه هندوهای افراطی به بهانه‌های مختلف از جمله حجاب، ذبح گاو، صدای اذان، مساجد یا ازدواج بین ادیانی به مسلمانان حمله ور می‌شوند.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


چهار شنبه 11 مرداد 1402 - 12:37:24

دسته بندی :