هشدار نمایندگان مجلس عراق به کویت

چهار شنبه 11 مرداد 1402 - 12:13:20

اقدامات متجاوزانه کویت در خاک عراق موجب بحران جدیدی در تعیین مرز میان دو کشور است و نمایندگان مجلس عراق به کویت هشدار می‌دهند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، برنامه «مع مراسلین» شبکه الکوثر در خصوص اختلافات مرزی میان دو کشور عراق و کویت گزارشی را پخش نمود؛ در این گزارش آمده است: تعیین مرز میان دو کشور عراق و کویت بحرانی قدیمی است که پس از سفر اخیر سالم عبدالله الجابر، وزیر امور خارجه کویت به بغداد دوباره پرونده آن باز می‌شود. برخی نمایندگان چهارچوب هماهنگی کویت را متهم به تجاوز به مرز اخذ بخش قابل توجهی از خاک عراق می‌کنند. این مسئله موجب جمع‌آوری امضا نمایندگان برای طرح و بررسی این مسئله در مجلس این کشور شده است.

فراس المسلماوی نماینده چهارچوب هماهنگی در این باره گفت: اینگونه اقدامات به نفع کویت نیستند، عراق دارای ابزارهای قدرتمندی برای مقابله با عدم التزام کویت به قوانین بین المللی است و ممکن است با ادامه این اقدامات عراق از تجاوز کویت شکایت کند.

حجم تجاوزهای کویت تنها به مرزهای زمینی و آبی محدود نیست بلکه به غارت ثروت های عراقی و انجام حفاری و دزدیدن نفت عراقی نیز منجر شده‌است.

محمد الشمری نماینده دولت قانون گفت: کویت شروع به طمع رانی و توسعه طلبی کرده و به دنبال غارت ثروتهای عراق است و شروع به حفاری چاه هایی با زاویه 45 درجه ای نموده که وارد سرزمین های عراق می‌شوند و نفت عراق را سرقت می‌کند. کویت باید به فکر حسابرسی و آینده خود باشد چراکه آینده این کشور مرهون نفت آن است و در صورت پایان یافتن نفت این کشور حمایت آمریکا و اروپا نیز پایان خواهد یافت و با ید به فکر چنین روزی باشد.

تجاوزهای کویت تنها به مرزهای عراق محدود نیست بلکه به مرزهای مشترک با عربستان سعودی و جمهوری اسلامی ایران نیز گسترش یافته و ازمیدان گازی آرش که میان این کشورها مشترک است بدون توجه و انتظار برای تعیین مرزبندی و سهم‌بندی دقیق استفاده می کند.
هشدارها در مقابل این اقدامات کویت که مشکلات بزرگی را ایجاد می کند و امنیت منطقه را تهدید می کند افزایش می‌یابند.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 11 مرداد 1402 - 11:58:22