درخواست هنیه برای توقف همکاری امنیتی با رژیم صهیونیستی

سه شنبه 10 مرداد 1402 - 13:53:33

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در کنفرانس روسای گروه های فلسطینی در مصر، توقف همکاری امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطینی با رژیم صهیونیستی را خواستار شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، این کنفرانس که تلاشی جدید برای وحدت صفوف فلسطینی ها در برابر چالش های موجود محسوب می شود، در شهر العلمین مصر و با حضور محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی و اسماعیل هنیه برگزار شد.

محمود عباس در این کنفرانس، پایان فوری دو دستگی بین فلسطینی ها و تشکیل کمیته ای برای تکمیل گفتگوها را خواستار شد و گفت مسئولیت این کمیته، تکمیل گفتگو بر سر مسائل و موضوعات مختلفی است که با هدف پایان دادن به دو دستگی و تحقق وحدت ملی انجام شده است.

اسماعیل هنیه نیز به نوبه خود بر ضرورت تدوین برنامه های ملی کارآمد که پاسخگوی چالش های کنونی باشد تاکید کرد.

رئیس دفتر سیاسی حماس در این کنفرانس همچنین بازسازی و توسعه سازمان آزادیبخش فلسطین و تشکیل پارلمان جدید با حضور همه گروه های فلسطینی بر اساس انتخابات دموکراتیک و آزاد را خواستار شد. هنیه همچین بر لزوم توقف هرگونه هماهنگی امنیتی با دشمن و توقف هرگونه پیگرد و بازداشت فلسطینی ها در ارتباط با مقاومت یا فعالیت سیاسی یا وابستگی سازمانی، و تشکیل نهادهای فلسطینی در کرانه باختری و نوار غزه بر اساس نتایج انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی تاکید کرد.

شایان ذکر است در نشست سران گروه های فلسطینی در مصر، راه های پایان دادن به دو دستگی و چالش هایی که آرمان فلسطین با آن مواجه است و تعریف دیدگاه ملی و سیاسی یکپارچه در برابر اشغالگران، بررسی شد. 


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 10 مرداد 1402 - 13:53:28