در برنامه قضیه ساخنه بررسی شد:

زاویه پنهان سخنان سید حسن نصرالله در روز عاشورا

دو شنبه 9 مرداد 1402 - 8:38:16

یک نویسنده و تحلیلگر لبنانی در گفتگو با برنامه «قضیه ساخنه» شبکه الکوثر به بررسی سخنرانی دبیرکل حزب الله در روز عاشورا پرداخت.

ویژه ‌ -الکوثر هادی قبیسی، پژوهشگر سیاسی و رئیس مرکز اتحادیه تحقیق و توسعه در لبنان  گفت: سید حسن نصرالله ، دبیر کل حزب الله برای اولین بار نبود که درباره بازدارندگی در برابر دشمن صهیونیستی صحبت می کرد اما این باراز اصطلاح جدید «آزادی سازی » سخن  گفت که بسیار قابل تامل است.
هادی قبیسی با اشاره به توانمندی های حزب الله لبنان افزود: معادله بازدارندگی از زمان بحران تعیین مرزهای دریایی ایجاد شد اما اکنون مسیرجدیدی در چارچوب موضوع تعیین مرزهای دریایی و پاسخگویی به اشغالگری رژیم صهیونیستی گشوده شده است .
این کارشناس لبنانی تصریح کرد: امروز موضوعاتی زیادی همچون چادرها، تردد رزمندگان مقاومت در مرزها بین مقاومت اسلامی و رژیم صهیونیستی وجود دارد و به همین خاطر تل آویو با بهانه جویی و  برای فرار از این معضلات ، مقاومت را دائما به  حمایت از مبارزان فلسطینی متهم می کند.
دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی خود در روز عاشورا گفت: در مرزهای جنوبی لبنان با فلسطین اشغالی همچنان مناطقی در اشغال اسرائیل و این رژیم  منطقه ای را جدیدا نیز اشغال کرده است. وی گفت: مقاومت در لبنان هرگز از مسئولیت خود شانه خالی نخواهد کرد و در برابر رژیم غاصب و متزلزل سر خم فرود نخواهد آورد و برای مقابله با هر خطری آماده است. وی افزود: ما در روز عاشورا بار دیگر تاکید می کنیم که مردمی هستیم که می خواهیم از سرزمین و امکانات آن دفاع و از غارت و اشغال آن جلوگیری و تاکید کنیم تاکید می کنیم که مقاومت برای پاسخ به هرگونه حماقت اسرائیل ضد لبنان آماده است.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 9 مرداد 1402 - 8:37:43