ادامه آشوب، اعتراض و اعتصاب در سرزمین های اشغالی 

چهار شنبه 28 تیر 1402 - 14:14:11
ادامه آشوب، اعتراض و اعتصاب در سرزمین های اشغالی 

سرزمین های اشغالی در پی اعتراضات گسترده ، در آشوب و هرج و مرج  غوطه ور شده و پلیس ده‌ها شهرک نشین را دستگیر کرده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از رسانه‌های عبری زبان، ده‌ها هزار نفر روز سه شنبه در تظاهرات سراسر اراضی اشغالی شرکت کردند و بسیاری از  جاده‌های اصلی  مسدود بود.
پلیس رژیم صهیونیستی برای باز کردن مسیرها و متفرق کردن تظاهرکنندگان متوسل به زور و استفاده از گاز اشک آور و آب پرفشار شد.
همچنین حرکت قطارها در اراضی اشغالی با توجه به شلوغی ایستگاه‌ها، به دنبال نقص در سامانه رایانه ای متوقف شد.
رسانه‌های عبری اعلام کردند  نزدیک به 50 شهرک نشین در تظاهرات علیه اصلاحات قضایی  نتانیاهو دیشب دستگیر شدند، از جمله شش نفر که سعی در مانع تراشی حرکت قطار در ایستگاه "تل‌آویو" داشتند.
پلیس رژیم اشغالگر از ورود معترضان به ایستگاه قطار جلوگیری و فرمانده کل نیروی پلیس تهدید کرد افرادی که به راه آهن نزدیک شوند را دستگیر و زندانی می کند.
رسانه‌های عبری زبان گزارش دادند که تظاهرکنندگان در تلاش برای مسدود کردن جاده ایالون در تل‌آویو و به سمت خانه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در بیت المقدس بودند.
به گزارش رسانه‌های اسرائیلی ، تظاهرکنندگان علیه اصلاحات قضایی که دولت نتانیاهو به دنبال تایید آن است، "برای  روزها و شبهای آینده ادامه خواهد داشت .

به گزارش این رسانه‌ها، تظاهرکنندگان از عصر سه‌شنبه در راهپیمایی چهار روزه بین «تل‌آویو» و قدس اشغالی به خیابان‌ها خواهند رفت.
صدها تظاهرکننده عصر سه‌ شنبه در قالب پیاده‌روی اعتراضی از خیابان کاپلان در تل‌آویو به سمت بیت المقدس به راه افتاده‌اند؛ ابتکاری که توسط پروفسور شکما پرسلر، یکی از رهبران تظاهرات علیه کودتای قضایی راه اندازی شده است. هدف راهپیمایی چهار روزه رسیدن به بیت المقدس در روز شنبه و آماده‌سازی برای مخالفت با روند رای گیری است که یکشنبه در کنست برگزار خواهد شد.
در این حال،  جنبش "سازندگان آلترناتیو" امروز، چهارشنبه به مدت دو ساعت از ساعت ۱۲:۰۰ اعتصاب سراسری را رهبری می‌کند و ساعت ۱۵:۰۰ تظاهرات صنایع امنیتی در مقابل پایگاه وزارت جنگ در تل‌آویو برگزار می‌شود. در مقابل، نامه‌های انصراف از خدمت به کسانی که در حوزه‌های بهداشتی خارج از دفتر اصلی در تل هاشومر خدمت می‌کنند، تحویل داده می‌شود. ساعت ۱۷:۰۰ تظاهرات زنان در حیاط تئاتر هابیما در تل‌آویو برگزار خواهد شد.
جاش دریل، سخنگوی جنبش اعتراضی گفت: "از طریق اقدامات نافرمانی مدنی، ما تا لغو کامل اصلاحات قضایی به تظاهرات خود ادامه خواهیم داد."
به گزارش «کانال ۱۲» رژیم صهیونیستی، امروز چهارشنبه، رژیم اشغالگر شاهد اعتصاب در سیستم بهداشتی خواهد بود، در حالی که اوریل بوسو، رئیس کمیته بهداشت کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی)، تهدید کرد پزشکانی که اعتصاب کنند مجازات اعمال خواهد کرد.
این در حالی است که یاریو لوین، وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی برای «تظاهرات میلیونی» یکشنبه هفته آینده در «تل‌آویو» در حمایت از اصلاحات قضایی، فراخوان داد و گفت: صدای ما کمتر نیست.
لوین در یک کلیپ ویدئویی خطاب به شهرک نشینان گفت: "ما باید یک تغییر اساسی در سیستم قضایی ایجاد کنیم، پس لطفا بیایید و صدای خود را به گوش دیگران برسانید."


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


چهار شنبه 28 تیر 1402 - 14:13:48