پاکستانی‌ها خواستار اخراج سفیر سوئد و قطع روابط دیپلماتیک شدند

یک شنبه 11 تیر 1402 - 15:25:0
پاکستانی‌ها خواستار اخراج سفیر سوئد و قطع روابط دیپلماتیک شدند

در شهرهای مختلف ایالت خیبرپختونخوا فعالان سیاسی و هواداران حزب جماعت اسلامی به خیابان‌ها آمده و علیه دولت‌های غربی به ویژه همدستی سوئد با توهین کنندگان به مقدسات اسلامی شعار دادند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، به نقل از ایرنا، شهرهای مختلف پاکستان این کشور در ایالت پنجاب و خیبرپختونخوا امروز شاهد تجمع و راهپیمایی احزاب سیاسی و گروه‌های مذهبی بود که در اعتراض به اقدام موهن یک جنایتکار افراطی در سوئد به خیابان‌ها آمده بودند.

معترضان با فریاد لبیک یا رسول‌الله (ص) توهین اخیر به کتاب آسمانی مسلمانان قرآن را یک جنایت شرم آور و عمل تروریستی خواندند و خواستار تشکیل جبهه مشترک جهان اسلام برای پاسخگو کردن هتاکان و حامیان آنان شدند.

سناتور طلحه محمود وزیر امور مذهبی پاکستان با صدور بیانیه‌ای به آتش کشیدن کتاب مقدس مسلمانان قرآن در سوئد را محکوم کرد و از سازمان همکاری اسلامی خواست تا نقش فعال تری برای پیگیری این پدیده شیطانی و برخورد با هتاکان ایفا کند.

محمد ابراهیم خان رئیس حزب جماعت اسلامی در ایالت خیبرپختونخوا طی سخنرانی در جمع راهپیمایی کنندگان گفت: وی گفت که ما یکصدا از دولت پاکستان می‌خواهیم که هرچه زودتر سفیر سوئد را اخراج کرده و روابط دیپلماتیک با این کشور را قطع کند تا با این اقدام پیام قاطع و صریح ما به حامیان اسلام هراسی و دولت‌های مسوول مخابره شود.

حزب‌ جمعیت علمای اسلام و مجلس وحدت مسلمین پاکستان نیز در واکنش به تشدید پدیده اسلام ستیزی در جوامع غربی، سکوت دولت‌های اروپایی از جمله عملکرد شرم آور دولت سوئد در جلوگیری از اقدامات موهن علیه مقدسات اسلامی را به شدت محکوم کرد.

همزمان با ادامه محکومیت‌ها علیه اقدام شیطانی سوزاندن قرآن در سوئد و موج انزجار از این عمل شنیع در جهان اسلام، هشتگ "تحریم کالاهای سوئدی" روز گذشته در پاکستان به ترند اول تبدیل شد.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 11 تیر 1402 - 14:40:54