تظاهرات در بغداد در اعتراض به سوزاندن قرآن کریم در سوئد

یک شنبه 11 تیر 1402 - 13:0:0

خشم و اعتراضات گسترده مردم عراق به هتک حرمت قرآن کریم در سوئد ادامه می‌یابد و دولت عراق خواستار استرداد مجرم از سوئد می‌باشد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، برنامه «مع مراسلین» شبکه الکوثر در خصوص اعتراضات مردم عراق به اهانت به قرآن کریم در سوئد گزارشی را  پخش کرد؛ در این گزارش آمده است:  در در خشم عراقی‌ها منجر به تظاهرات گسترده‌ای در بغداد در اعتراض به جنایت سوزاندن قرآن کریم در سوئد شد و تظاهرکنندگان خشمگین که مقابل سفارت سوئد در مرکز بغداد تجمع کردند، خواستار اخراج سفیر سوئد و بسته شدن سفارت تا مجازات مرتکب این جنایت شدند.

معترضان خشمگین تاکید کردند که تجاوز و تعرض به کتب آسمانی ادیان امری خطرناک است و هرگز در شمول فضای آزادی های فردی نمی شود، بلکه اقدامی ناپسند و غیرمسئولانه است و عاملان آن باید مجازات شوند.

همزمان با این تظاهرات، دولت عراق از سوئد خواست که فردی را که مرتکب جرم سوزاندن یک نسخه از قرآن کریم است، که اصالتاً عراقی است، به عنوان مجرم عراقی به عراق مسترد شود تا مطابق قانون عراق مجازات شود. خشم مردم بر اثر جنایت سوزاندن قرآن کریم و درخواست‌های اعمال حداکثر مجازات علیه مجرم در حال افزایش است.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 11 تیر 1402 - 9:50:36