عید قربان فلسطین در سایه اشغال

چهار شنبه 7 تیر 1402 - 16:42:4

بازارهای فلسطینی در کرانه باختری مملو از شهروندان است، اما این ازدحام نشان دهنده قدرت خرید نیست، زیرا سرزمین های فلسطینی در نتیجه محاصره دائمی صهیونیست ها از رکود اقتصادی رنج می برند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، برنامه «مع مراسلین» شبکه الکوثر در باره وضعیت فلسطین درعید قربان پخش نمود در این گزاش آمده است: با توجه به وخامت اقتصاد و سیاست‌های اشغالگرانه رژیم صهیونیستی اوضاع فلسطین رو به وخامت می‌رود و رنج فلسطینیان در آستانه عید سعید قربان افزایش پیدا می‌کند.

ایست های بازرسی نظامی، جداسازی شهرهای کرانه باختری از یکدیگر و جلوگیری از و حرکت آزادانه فلسطینی ها که عید امسال را با پیام هایی به اشغالگران جشن می گیرند. پیام آنها به اشغالگران جنایتکار این است که فلسطینی هر چقدر در سختی باشد در سرزمین خود باقی خواهد ماند.

در ادامه این گزارش آمده است: بازرگانان نیز از کاهش تقاضای خریداران با توجه به بازتاب منفی وضعیت اقتصادی و گرانی‌ها بر فلسطینی‌ها گلایه می‌کنند. فلسطینیان سعی در نشر شادی به عنوان نوعی ایستادگی در مقابل رژیم جنایتکاراشغالگر دارند، رژیم غاصبی که همواره زندگی و شادی را در کرانه باختری و قدس اشغالی مختل و نابود می‌کند.

در دل‌های فلسطینیان، درد و غصه دائمی وجود دارد که با درد اسرا، مجروحان و شهدا پیوند خورده‌است؛ با این حال ابراز امیدواری می کنند که در اعیاد بعدی شرایط بهتری خواهند داشت و همه اینها باعث می شود که فلسطینی ها حتی برای چند روز از دایره فشارهای اشغالگران جنایتکار خارج شوند. در حالی که جهان با شادی آماده استقبال از عید می شود، فلسطینی ها آن را با بدبختی تحت اشغال، شهرک سازی و جنایات جنگی روزانه پذیرایی می کنند.


 

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 7 تیر 1402 - 15:57:39