سفر منطقه ای امیرعبداللهیان و رویکرد ایران برای تقویت وحدت اسلامی

جمعه 2 تیر 1402 - 10:49:0

تحلیلگر مسائل سیاسی در گفتگو با شبکه الکوثر به موضوع سفر منطقه ای حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران و بازتاب ها، ابعاد و نتایج آن پرداخت. 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، دکتر طالب الصراف کارشناس مسائل سیاسی از لندن در گفتگو با برنامه «قضیه ساخنه» شبکه الکوثر گفت : سفر حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران، مشابه سفرهای قبل از آن از سال 1979 است که هدف جمهوری اسلامی ایران گرد هم آوردن کشورها و وحدت کشورهای اسلامی از جمله کشورهای حوزه خلیج فارس است که منجر به سفر وی به عمان و امارات شد. 
وی افزود : جهان اکنون در مداری می چرخد   که پایانی ندارد و فتنه از بدو انقلاب از سوی صهیونیست ها و آمریکایی ها وجود داشته است و هدف آن غارت ثروت و گسترش فتنه در بین ملتها است. 
الصراف اضافه کرد : زمانی که ترامپ رئیس جمهور آمریکا به عربستان سعودی رفت و با محمد بن سلمان دیدار کرد و به او گفت که بدون کمک آمریکا نمی توانی بیش از دو هفته در حکومت بمانی ، این نشان دهنده یک تهدید آشکار برای شماست. 
وی تاکید کرد : جمهوری اسلامی از بدو تأسیس انقلاب به رهبری امام خمینی رحمه الله، خواهان وحدت سیاسی و اتحاد دینی و اقتصادی با کشورهای اسلامی بوده است. 


 


جمعه 2 تیر 1402 - 11:40:15