ورود اسماعیل هنیه به تهران

دو شنبه 29 خرداد 1402 - 9:32:51
ورود  اسماعیل هنیه به تهران

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در صدر یک هیأت بلندپایه وارد تهران شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  جنبش حماس خبر داد که یک هیأت از رهبران این جنبش به ریاست «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس، بامداد امروز (دوشنبه، ۱۹ ژوئن)، به دعوت جمهوری اسلامی ایران وارد تهران شده است.
در بیانیه این جنبش آمده است: بنا به دعوت محبت آمیز جمهوری اسلامی ایران، یک هیأت از رهبری حماس به ریاست اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی وارد تهران شد.
بر اساس این بیانیه، قرار است، هیأت حماس در تهران، دیدارهایی با مسؤولان ایرانی به منظور گفت‌وگو و تبادل نظر در خصوص تحولات سیاسی و میدانی مربوط به فلسطین داشته باشد.
صالح العاروی معاون رئیس دفتر سیاسی، نزار عوض الله، خلیل الحیه، محمد نصر و خالد قدومی در این سفر، هنیه را همراهی می‌کنند.
جنبش حماس اردیبهشت‌ماه گذشته اعلام کرده بود که اسماعیل هنیه، دعوت «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه ایران برای سفر به ایران را پذیرفته است و قرار است در نزدیک‌ترین زمان ممکن به تهران سفر کند.  
حماس اعلام کرد که در تماس تلفنی وزیر خارجه ایران با هنیه، از رئیس دفتر سیاسی حماس برای سفر به تهران و دیدار با سران این کشور دعوت به عمل آمد تا درباره تحولات جاری در منطقه گفت‌وگوهای بیشتری صورت گیرد. هنیه نیز ضمن تشکر بابت این تماس، دعوت طرف ایرانی را پذیرفته و به‌زودی قصد دارد به تهران سفر کند. این سفر در حالی صورت می‌گیرد که  چند روز پیش یک هیأت بلندپایه از جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز به رهبری «زیاد النخاله»، دبیرکل این جنبش به تهران آمد و با مقامات ارشد ایران از جمله رئیس‌جمهور دیدار و رایزنی کرد.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 29 خرداد 1402 - 9:32:47