صادرات نفت ایران رکورد زد

شنبه 27 خرداد 1402 - 12:30:49
صادرات نفت ایران رکورد زد

داده‌های کشتی‌رانی و یک منبع آگاه گزارش داد که صادرات نفت خام و تولید نفت ایران به‌رغم تحریم‌های آمریکا در سال ۲۰۲۳ به بالاترین میزان خود رسیده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  خبرگزاری رویترز به نقل از کارشناسان، داده‌های کشتی‌رانی و یک منبع آگاه گزارش داد که صادرات نفت خام و تولید نفت ایران به‌رغم تحریم‌های آمریکا در سال ۲۰۲۳ به بالاترین میزان خود رسیده است.
بر اساس این گزارش، از زمانی که آمریکا در سال ۲۰۱۸ از توافق برجام خارج شده و تحریم‌ها را به منظور محدود کردن صادرات نفت و درآمدهای مرتبط با آن احیا کرده ، صادرات نفت ایران محدود شده است. اما در دوره ریاست جمهوری «جو بایدن» میزان صادرات نفت ایران افزایش یافته است.
به گزارش موسسه «کپلر» که داده‌های نقل و انتقال نفت را رصد می‌کند، صادرات نفت خام ایران در ماه می به بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز رسیده است که بالاترین نرخ ماهانه از سال ۲۰۱۸ است. تولید نفت ایران در سال ۲۰۱۸، قبل از خروج ایالات متحده از توافق هسته‌ای، حدود دو میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز بود.
ایران اعلام کرده است که تولید نفت خود را به بالای سه میلیون بشکه در روز افزایش داده است. بر اساس ارقام ، این میزان حدود سه درصد از عرضه جهانی است و بالاترین میزان از سال ۲۰۱۸ خواهد بود.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


شنبه 27 خرداد 1402 - 12:30:36

دسته بندی :