شیخ الازهر بر حمایت کامل از مسجد الاقصی تاکید کرد

شنبه 27 خرداد 1402 - 11:0:32
شیخ الازهر بر حمایت کامل از مسجد الاقصی تاکید کرد

شیخ الازهر حمایت از مسجدالاقصی در شهر قدس اشغالی و توقف جنگ‌های پوچ و بیهوده در منطقه عربی را خواستار شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  احمد الطیب در سخنرانی نشست شورای امنیت درباره " اهمیت ارزش‌های برادری انسانی در ارتقای صلح" به صورت ویدئوکنفرانس گفت:   بحران‌هایی که بر انسان‌های کنونی سایه افکنده است اگر تمدن مدرن ما و فرهنگ معاصر ما در انکار دین مبالغه نمی‌کرد و آموزه ها‌ی آن را پشت سر نمی‌انداخت وجود نداشتند. ما فقط می‌توانیم به دعوت برای گسترش صلح و عشق میان مردم تا حد امکان ادامه دهیم. 
وی با اشاره به اتهامات وارده به دین اسلام تاکید کرد:  منصفانه نیست و علمی هم نیست که گفته می‌شود اسلام دین شمشیر و دین جنگ است از تاریخ بخواهید تا به شما بگوید که جنگ در اسلام یک مورد استثنایی است که برای دفاع از جان و خاک و ناموس ضرورت دارد.
شیخ الازهر در سخنان خود در شورای امنیت خواستار خاموش کردن آتش جنگ‌های بیهوده‌ای شد که در دهه‌های اخیر شعله ور شدند. او تصویب کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس را خواستار شد.
وی افزود:  اینکه گفته می‌شود اسلام مسئول پدیده تکثیر تروریسم است درست نیست، درست آن است که گفته شود اولین مسئول پدیده تروریسم- که اسلام پیش از دیگران آن را رد می‌کند- سیاست‌های سلطه جهانی و فلسفه‌های مادی‌گراییی (ماتریالیسم) و آموزه‌های اقتصادی است که احکام اخلاقی را زیر پا می‌گذارد.
الطیب ادامه داد: من قصد نداشتم در این سخنرانی با شما درباره اسلام صحبت کنم، اما بنا داشتم شما را به خاموش کردن جنگ‌های بیهوده‌ای که در دهه‌های اخیر تا همین لحظه در منطقه ما و در کشور‌های ما ادامه دارد فرا بخوانم. 
وی با تاکید بر اهمیت آرمان فلسطین گفت: " من از مقدسات خود و شما در فلسطین و رنج‌های مردم فلسطین از زورگویی اشغالگر اسرائیلی و ظلم ظالمانه آن سخن می‌گویم و عمیقا از سکوت جامعه جهانی در قبال حقوق این مردم سرافراز متاسفم. 
الطیب از شورای امنیت و جامعه بین الملل خواست تا- امروز پیش از فردا- تشکیل کشور مستقل فلسطین به مرکزیت قدس را تسریع بخشند و نیز حمایت از مسجد شریف الاقصی را در برابر تجاوزات هر روزه خواستار شد.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


شنبه 27 خرداد 1402 - 11:0:27

دسته بندی :