خجالتی بودن و ارتباط آن با پایین بودن اعتماد به نفس

سه شنبه 23 خرداد 1402 - 15:0:0

کارشناس مسائل آموزشی و تربیتی، خجالتی بودن دانش آموزان را با اعتماد به نفس پایین آنها مرتبط دانست و راه حل هایی برای افراد خجالتی به منظور رها شدن از این معضل پیشنهاد کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «سجاد المعلم» در برنامه «یوم جدید» شبکه الکوثر گفت: متاسفانه این روزها با مشکل خجالتی بودن شدید دانش آموزان در مدارس و حتی دانشجویان مواجه هستیم و لازم است به آنان برای رها شدن از این معضل کمک کنیم.

این کارشناس مسائل آموزشی و تربیتی افزود: علت اصلی خجالتی بودن دانش آموزان، نداشتن اعتماد به نفس است. اما برای حل این مشکل چند راه حل پیشنهاد می شود:

یکم؛ ورزش کردن. افراد خجالتی باید به صورت روزانه فعالیت های جسمی و بدنی داشته باشدن و مداومت در این کار به برطرف شدن مشکل خجالتی بودن آنها کمک خواهد کرد.

دوم؛ استفاده از تکنیک «صحبت کردن مقابل آینه» که به این منظور لازم است هر روز مقابل آینه بایستند و صحبت کنند و احساساتشان را در برابر آینه بازگو کنند. این کار به افزایش اعتماد به نفس آنان کمک خواهد کرد.

سوم؛ رعایت نظم، که امام علی علیه السلام نیز فرزندانش امام حسن و امام حسین علیهما السلام را به نظم در کارهایشان سفارش کرد چرا که آرامش و احساس امنیت و اعتماد به نفس را برای آنان به ارمغان خواهد آورد.

چهارم؛ سخنرانی کردن و گفتگو با اعضای خانواده با صدای بلند، می تواند به حل مشکل خجالتی بودن دانش آموزان کمک کند. 

برنامه «یوم جدید» روزهای شنبه تا چهارشنبه در ساعت10:00 به وقت مکه (10:30 به وقت تهران) پخش و در روز بعد در ساعت 00:30 (1:00 بامداد به وقت تهران) بازپخش می شود.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 23 خرداد 1402 - 12:40:51