شکست غرب در جلوگیری از توسعه برنامه موشکی ایران

پنج شنبه 18 خرداد 1402 - 16:1:0
شکست غرب در جلوگیری از توسعه برنامه موشکی ایران

روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی با اشاره به رونمایی موشک هایپرسونیک «فتاح» ساخت ایران، ضمن تمجید از پیشرفت چشمگیر صنایع نظامی ایران افزود، تلاش غرب برای جلوگیری از توسعه برنامه موشکی ایران شکست خورده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، القدس العربی نوشت: ایران روز سه‌شنبه اعلام کرد یک موشک هایپرسونیک را آزمایش کرده است. این یک نقطه عطف واقعی در تاریخ صنعت تسلیحات و مقدمه‌ای برای بازدارندگی بزرگ در منطقه خاورمیانه از جمله سلب امکان هرگونه حمله به ایران از سوی (رژیم) اسرائیل و حتی آمریکا است.

القدس العربی افزود، ایران سه‌شنبه از آزمایش موشک هایپرسونیک با نام «فتاح» خبر داد که از دستآوردهای نیروی هوافضای ایران است و 1400 کیلومتر بُرد دارد.

در ادامه این گزارش آمده است: موشک‌های مافوق صوت توانایی پرواز با سرعت 5 ماخ، یعنی پنج برابر سرعت صوت را دارند اما ایران می‌گوید سرعت موشک فتاح 13 ماخ است. اگر این داده‌ها درست باشد، در بین موشک‌های مافوق صوت یک رکورد محسوب می‌شود.

به نوشته القدس العربی، این آزمایش موشکی نشان دهنده پیشرفت چشمگیر در صنعت نظامی ایران است زیرا ساخت موتور موشک مافوق صوت نیازمند فناوری بسیار بالایی است که تاکنون کشورهایی مانند روسیه، آمریکا، چین و کره شمالی اعلام کردند که چنین موشک‌هایی را ساخته‌اند و این در حالی است که کشورهای غربی باسابقه در صنعت نظامی مانند فرانسه و انگلیس تاکنون موفق به ساخت موشک‌های مافوق صوت نشده‌اند.

این گزارش می‌افزاید: اگر ایران موشکی با این سرعت ساخته است می‌تواند سامانه‌های رهگیری هوایی پیشرفته بسازد.

القدس العربی در ادامه نوشته است: غرب علاوه بر برنامه هسته‌ای ایران، می‌خواست مانع از توسعه موشکی ایران شود اما در این تلاش ناکام ماند.

این گزارش همچنین می‌افزاید که این موشک با اصابت به اهداف دوردست و سرعت تخریب بالا، توان بازدارندگی بسیار بالایی را به نیروهای نظامی ایران می‌دهد وهیچ سامانه ضدهوایی وجود ندارد که به دلیل تفاوت سرعتش با این موشک‌ها به راحتی بتواند آن‌ها را رهگیری کند از جمله سامانه‌های ضدموشکی مانند گنبد آهنین اسرائیل یا پاتریوت آمریکایی.

به نوشته القدس العربی، موشک هایپرسونیک همچنین ایران را از حملاتی که ممکن است توسط (رژیم) اسرائیل و حتی آمریکا انجام شود مصون خواهد داشت. رسانه‌های غربی و تعدادی از کارشناسان و سپس مقامات آمریکایی و اسرائیلی 20 سال است که درباره حملات اسرائیل و آمریکا به برنامه اتمی ایران صحبت می‌کنند اما این حملات به علت ترس از قدرت موشکی ایران به هیچ وجه رخ نداده است.

اگر ایران تصمیم بگیرد در آینده این موشک‌ها را به کشورهای دوست بفروشد، به ویژه اگر از سکوهای ثابت پرتاب شوند نه از زیردریایی‌ها، کشتی‌های جنگی و جنگنده، آنگاه قادر است موازنه نظامی را در تعدادی از مناطق تغییر دهد.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 18 خرداد 1402 - 14:53:20