شیخ عبدالله الصالح:

امام خمینی (رضی الله عنه) برای نوسازی و احیاء آمدند

دو شنبه 15 خرداد 1402 - 15:12:19

معاون دبیرکل جنبش اقدام اسلامی«امل» بحرین با تاکید بر نقش تارخی امام (ره) در احیا و اصلاح امت اسلامی گفت: امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) این سنت ها و جان های ناامید و مستأصل را احیاء کرد و افتخار به تاریخ درخشان اسلامی را بازگرداند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، جناب شیخ «عبدالله الصالح» معاون دبیرکل جنبش اقدام اسلامی«امل» بحرین در جریان شرکت در ویژه برنامه «النهج الخالد» شبکه الکوثر که ابعاد شخصیتی امام راحل و رویکرد فکری ایشان را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد درباره شخصیت و روش امام خمینی (رحمه الله علیه) گفت: امام خمینی (ره) در مسیر جدش امام حسین (علیه السلام) که فرمود: «من فقط برای اينكه امت جدم را اصلاح كنم قيام كرده‌ام» حرکت نمود. امام نیز به دنبال اصلاح بودند و این امر را در وضعیت آن زمان احیا کردند.

وی افزود: در جایی که امام صادق (علیه السلام) از رسول خدا(ص) نقل کردند که می فرمایند: « بار حفظ اين دين را در هر قرن،‌ مردمان عادلی بر دوش دارند كه تأويل‌هاي باطل‌انديشان را از آن دور و نابود مي‌كنند.» دین تغییر نمی کند، اما چیزهایی به وسیله ظالمان و مفسدان و منحرفان وارد آن می شود که در آن نبود و وظیفه این افراد عادل این است که این مسائل را به شکل اصلیشان بازگردانند.

وی در نهایت گفت: امام خمينی (ره) برای نوسازی و احياء آمد، احيای دين، كه احيای سنتهايی است كه مغفول مانده بود و ظالمان آنها را پنهان مي كردند، امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) این سنت ها و جان های ناامید و مستأصل را احیاء کرد و افتخار به تاریخ درخشان اسلامی را بازگرداند.


 

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 15 خرداد 1402 - 15:12:9