پذیرش مسئولیت در زندگی مشترک راه حل مشکلات زوجهای جوان

پنج شنبه 4 خرداد 1402 - 9:15:0

کارشناس برنامه مسائل و حلول در خصوص مشکلات زوج‌های جوان و علل اصلی آن گفت: زوج‌های جوان باید بدانند که نمی‌توان در زندگی زناشویی با همان روش زندگی مجردی پیشرفت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شیخ سامی خضرا در حین شرکت در برنامه «مسائل و حلول» شبکه الکوثر به بحث و گفتگو در مورد مشکلات زناشویی مربوط به زوج‌های جوان صحبت کرد و گفت: زوج‌های جوان، پیش از ازدواج تجربه زندگی مشترک نداشتند، اما زوج‌هایی که سال ها از ازدواج آنها گذشته است تجربه کسب کردند وبا مسائل آن سازگار شدند. و اکنون شاهد هستیم که این مشکلات پدیده‌ای رو به افزایش می‌باشد.
وی افزود: یکی از مهم‌ترین دلایل این مشکلات عدم پذیرش مسئولیت است که فردی که ده سال پیش ازدواج کرده اکنون می‌توان تصور کرد که مسئولیت را پذیرفته ، اما فردی که به تازگی ازدواج کرده در صورتی که آمادگی لازم را برای خود پیش از ازدواج ایجاد نکرده باشد نمی‌تواند از این مشکلات عبور کند چرا که نمی‌توان در زندگی زناشویی با همان روش زندگی مجردی پیشرفت.
وی در ادامه گفت: بنابراین زوج‌ها باید متوجه این مهم باشند که از شیوه زندگی مجردی به شیوه زندگی مشترک منتقل شده‌اند و درک این نکته و پذیرش مسئولیت و سپس توزیع نقش‌ها و مسئولیت‌ها با توافق طرفین کلید گذار از مشکلات زوج‌های جوان خواهد بود.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 4 خرداد 1402 - 9:50:13