در برنامه قضیه ساخنه مطرح شد:

روزنکبت؛ یادآور بزرگترین عملیات پاکسازی قومی جهان در قرن بیستم

چهار شنبه 27 اردیبهشت 1402 - 10:36:59

سالروز اشغال سرزمین فلسطین روز نکبت نامگذاری شده است و در این روز، رژیم صهیونیستی تاسیس شد و به واسطه ظلم صهیونیست‌ها، صدها هزار فلسطینی آواره و شهید شدند.

ویژه - الکوثر : در روز نکبت (۱۴ می ۱۹۴۸) ، بزرگترین پاکسازی قومی قرن بیستم  با حمایت کشورهای غربی در فلسطین صورت گرفت که پیامدهای این نسل کشی تا امروز ادامه دارد.
سازمان ملل در سال ۱۹۴۷ با صدور قطعنامه ۱۸۱که با هدایت و حمایت انگلیس، آمریکا و فرانسه صورت گرفت، تشکیل دو دولت عربی و یهودی را در مرزهای فلسطین  پیش‌بینی کرد.
براساس این طرح قرار شد تا ۴۷ درصد فلسطین به اعراب و بقیه به یهودیان اختصاص داده شود. در حالی که قرار بود نزدیک به نیمی از فلسطین در اختیار  صهیونیست ها  قرار گیرد، امروزه بیش از ۸۵ درصد فلسطین تحت اشغال است.
گروه های شبه نظامی صهیونیستی  75 سال قبل بعد از صدور بیانیه بالفور و پس از تسلط بر 78 منطقه تاریخی فلسطین با حمایت استعمارگران انگلیسی، تشکیل رژیم مجعول اسرائیل را اعلام کردند.
سپس شبه نظامیان مسلح صهیونیستی شروع به قتل عام فلسطینی ها کردند.آنها  774 روستا و شهر فلسطینی را تحت کنترل خود درآوردند و 581 روستای فلسطینی را به کلی ویران و هویت تاریخی و فرهنگی آنها را محو کردند. در این پاکسازی بیش از پانزده هزار فلسطینی به شهادت رسیدند.
دستگاه تبلیغاتی غربی ها که از دموکراسی و حقوق بشر دم می زنند،  امروز در عصر جهانی شدن، اینترنت و شبکه های اجتماعی، بدون اشاره به عمق جنایات صهیونیست ها، سعی در تطهیر آنها دارد.
این رسانه ها امروز خود را در قبال موضوع کشتار کودکان و زنان فلسطینی توسط رژیم اشغالگر قدس به خواب می زنند ، همانطور که چند روز پیش در غزه اتفاق افتاد.
آنها به جای انتشار تصاویر اجساد تکه تکه شده کودکان در شبکه های اجتماعی ، به دفاع و توجیه این جنایات وحشیانه  ادامه می دهند.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


چهار شنبه 27 اردیبهشت 1402 - 10:17:51