در برنامه قضیه ساخنه مطرح شد:

همایش «هندسه نظم جدید جهانی»؛ چشم انداز پیشگامانه ایران

شنبه 23 اردیبهشت 1402 - 13:6:22

نویسنده و تحلیلگر سیاسی به اهمیت میزبانی جمهوری اسلامی ایران درهمایش بین‌المللی «هندسه نظم جدید جهانی» پرداخت و آن را نمودی از افق دور اندیشانه اندیشه سیاسی رهبر انقلاب دانست.

ویژه ‌ -الکوثر دکتر «یحیی حرب»  در گفتگو با برنامه «صحافه الیوم» شبکه الکوثر تاکید کرد: امروز از یک نظم نوین جهانی در عرصه سیاست جهانی صحبت می شود و دراین باره مقالات زیادی نوشته است و اینکه این نظم جدید در جهان امروزدرحال ظهور است.
این کارشناس عراقی افزود: برگزاری کنفرانس «هندسه نظم جدید جهانی» در تهران نشان می دهد این  نظم جدید در شرف ظهور و وقوع  و میزبانی ایران از این کنفرانس هم حق مشروعی است که به درستی نصیب تهران شده است .
وی تصریح کرد: در دو دهه قبل جهان تابع یک سیستم تک قطبی بوده است که تقریباً همه کشورهای بزرگ برای رهبریت این نظام  باهم مسابقه می دادند و جنگ های هولناکی را به ملتها تحمیل کردند و مجامع بین المللی هم در قبال آنها سکوت می کنند یا در برابر خواسته های آنها تسلیم می شوند.
حرب با بیان اینکه تنها یک نیروی فعال این جریان را به چالش کشید و این سلطه را رد کرد و آن جمهوری اسلامی ایران بود، گفت: ایران می‌دانست که این نظام تک قطبی ستمگرانه مبتنی بر نظام توحیدی نیست و حیات ماندگاری هم نخواهد داشت و موجب پیشرفت بشریت نخواهد شد. ایران می دانست که یک عدم تعادل و موازنه وجود دارد و باید با  هدف کمک به مردم با این نظام ناعادلانه مبارزه کرد.
پروفسور یحیی حرب در پایان گفت: سیاست های حکیمانه رهبری ایران و اندیشه های مدبرانه ایشان توانست جهانیان را متقاعد کند که نظم موجود به سعادت بشر نمی انجامد و باید نظم جدیدی درجهان متولد شود.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


شنبه 23 اردیبهشت 1402 - 12:55:35