تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «خاتون و قوماندان»

دو شنبه 18 اردیبهشت 1402 - 10:31:25
تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «خاتون و قوماندان»

نشست رونمایی از تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «خاتون و قوماندان» 22 اردیبهشت ماه در مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، از تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «خاتون و قوماندان» به عنوان جدیدترین تقریظ رهبری، 22 اردیبهشت ماه در مشهد و همچنین در نمایشگاه کتاب سال 1402 رونمایی می‌شود.

این مراسم به همت دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب همزمان با دهمین سالگرد تاسیس لشکر فاطمیون در مشهد مقدس برگزار و به صورت زنده از رسانه KHAMENEI.IR  و شبکه‌های سیما پخش خواهد شد.

کتاب «خاتون و قوماندان» روایت زندگی خانم ام‌البنین حسینی، همسر شهید علیرضا توسلی فرمانده برجسته و پرافتخار  لشکر فاطمیون است که در 336 صفحه به قلم خانم مریم قربانزاده نوشته و توسط نشر ستاره‌ها چاپ و منتشر شده است.



علیرضا توسلی معروف به ابوحامد 1 مهر 1341 در افغانستان به دنیا آمد و 9 اسفند 1393 در سوریه، شهر درعا شهید شد. او فرمانده و بنیانگذار لشکر فاطمیون بود. تمام زندگی‌اش را رزمنده بود و در جبهه‌ها جنگید.

شهید توسلی با شروع جنگ ایران و عراق به کردستان رفته و بیش از یک سال در آن منطقه حضور داشت. وقتی جنگ ایران و عراق به پایان رسید، برای جنگ با ارتش شوروی به افغانستان رفت و دوباره در سال 1374 زمانی که نیروهای طالبان در افغانستان روی کار آمده بودند، دوباره به افغانستان رفت. در این میان با ام البنین ازدواج کرد. این ازدواج یک پسر به نام حامد و دو دختر برای آن‌ها به ارمغان آورد. 

زمانی که بحران سوریه، آغاز شد، او در تاریخ 22 اردیبهشت ماه 1392 راهی سوریه شد و یک سال بعد در نبرد با جبهه النصره شهید شد و آرامگاه او در مشهد است.

کتاب «خاتون و قوماندان» 22 اردیبهشت در مراسمی در مشهد و سپس 27 اردیبهشت ماه در نمایشگاه کتاب تهران  رونمایی خواهد شد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 18 اردیبهشت 1402 - 10:31:17