به دستور شورای عالی قضایی عراق؛

تشکیل کمیته تعقیب «الکاظمی» در پرونده ترور فرماندهان پیروزی

دو شنبه 11 اردیبهشت 1402 - 8:11:2
تشکیل کمیته تعقیب «الکاظمی» در پرونده ترور فرماندهان پیروزی

دادستانی عراق با حکمی طرح تشکیل کمیته تعقیب و ردیابی علیه مصطفی الکاظمی، نخست وزیر سابق عراق در پرونده مشارکت در ترور فرماندهان پیروزی را کلید زد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  دادستانی عراق از ارجاع مصطفی الکاظمی، نخست وزیر سابق عراق برای تحقیق در مورد شهادت سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس خبر داد.
در همین ارتباط، دادستانی عراق دستور تشکیل کمیته تعقیب و ردیابی ترور شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همرزمانشان را صادر کرد.
ارجاع الکاظمی برای تحقیق در مورد این پرونده در حالی صورت گرفت که حسین مونس، نماینده پارلمان عراق و رئیس جنبش حقوق بشر، علیه الکاظمی در سمت خود به عنوان رئیس سابق سازمان اطلاعات شکایت کرده بود.
ارجاع به تحقیقات با «اتهام قصور در پرونده شهادت سردار سلیمانی و یارانشان» صورت می‌گیرد.
‌شبکه خبری المیادین نیز شامگاه یک شنبه به نقل از شورای عالی قضائی در عراق اعلام کرد که دادستانی عراق با صدور دستوری از تشکیل کمیته تعقیب علیه «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر پیشین عراق به اتهام مشارکت در ترور شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و هم‌رزمانشان کرده است.
بامداد سیزدهم دی ماه ۱۳۹۸ در اقدامی تروریستی، سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و ابومهدی المهندس، نایب‌رئیس وقت سازمان الحشد الشعبی به همراه چند نفر از رزمندگان مقاومت هنگام خروج از فرودگاه بغداد با دستور مستقیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا، به شهادت رسیدند.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 11 اردیبهشت 1402 - 8:10:33

پربازدیدها