هاآرتص: اسرائیل با خطر وقوع رویارویی در چند جبهه مواجه است

دو شنبه 28 فروردین 1402 - 19:0:0
هاآرتص: اسرائیل با خطر وقوع رویارویی در چند جبهه مواجه است

روزنامه عبری زبان هاآرتص نوشت، با وجود آرامش نسبی طی چند روز گذشته، اما اسرائیل با خطر وقوع رویارویی در چند جبهه مواجه است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، هاآرتص افزود: اسرائیل تلاش می‌کند ماه رمضان بدون وقوع رخدادهایی تمام شود که ممکن به تشدید تنش مجدد منتهی شود. اسرائیل تلاش می‌کند از اشتباهات بیشتر در مسجدالاقصی اجتناب کند، اشتباهاتی که ممکن است آتش را در قدس و کرانه باختری و جبهه‌های دیگر برافروزد.
به نوشته هاآرتص،  این تلاش‌های اسرائیل پس از آن صورت می‌گیرد که پلیس اسرائیل به صورت خشونت آمیز به مسجد الاقصی یورش برد که باعث متشنج شدن اوضاع در چند جبهه در ۱۰ روز قبل شد.
این روزنامه نوشت، با وجود هشدارهای اطلاعاتی مختلف و آماده باش بالا، اما روز جمعه گذشته با آرامش گذشت و تلاش‌هایی برای شلیک موشک یا ارسال پهپادها بر خلاف برآوردهای امنیتی صورت نگرفت.
هاآرتص نوشت که حمله هکری به پایگاه‌های اینترنتی، باعث هیچ خسارت واقعی نشد.
در این حال، یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با نگرانی از قدرت منطقه ای ایران می گوید که تهران در چند جبهه علیه اسرائیل جنگ فرسایشی به راه انداخته است.

گالانت در گفتگو با روزنامه جروزالم پست  افزود :  گفت: ایران به تلاش‌هایش برای استقرار خود در جبهه شمالی ادامه می‌دهد.
«موسسه مطالعات راهبردی جروزالم» نیز روز  یکشنبه در گزارشی با اشاره به اصلاحات قضایی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نوشت: اسرائیل از بیرون یک جامعه پاره پاره دیده می‌شود که بتدریج توان عملکردش را از دست می‌دهد.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 28 فروردین 1402 - 12:8:11