موضع داعش در قبال حکم جهاد برابر دشمن صهیونیستی چیست؟

یک شنبه 27 فروردین 1402 - 20:55:0

پژوهشگر اسلامی در گفتگو با شبکه الکوثر تاکید کرد جهاد به ویژه در مورد مسئله فلسطین ضروری است و ترک جهاد در خصوص این دشمن یعنی رژیم ظالم و نامشروع صهیونیستی اشتباه است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شیخ لوی المنصوری، نویسنده و پژوهشگر اسلامی در جریان شرکت در برنامه «الوجه الاخر» در مورد «داعش و مواضع آن در قبال قدس و مسئله فلسطین» صحبت کرد و در این باره گفت: امام بیهقی باب کاملی را بیرون آورد که عبارت است از (باب جواز مرد تنها در هجوم به کشور دشمن) و در ذیل آن حدیثی با سلسله صادر کرد.
المنصوری افزود : در اين حديث آمده است: مردی (در حمله روميان) بر دشمن حمله كرد و مردم گفتند لا الله الا الله خود را با دستانش به هلاک می برد پس ابو ايوب الانصاري گفت : اين آيه بر ما انصار‌ها نازل شد سپس خداوند پیامبرش را پیروز کرد و دین او را آشکار كرد. گفتیم که در خانواده خود زندگی نمی کنیم، پس خداوند متعال نازل کرد ( وأنفقوا في سبيل الله ولاتلقوا إلى بأنفسكم إلى التهلكة ) (و در راه خدا انفاق کنید و خود را به هلاکت نیندازید) .
وی تصریح کرد: مراد از هلاکت، مشتاق بودن به پول است، پس ترک جهاد اشتباه است، در واقع جهاد به ویژه در مورد مسئله فلسطین ضروری است، دشمن یعنی رژیم صهیونیستی ظالم و نا مشروع است و بسیاری را کشت و اموال بسیاری را غصب کرد و مردم را از سرزمینشان بیرون کرد هرچند اگر برخی فتواداده اند که ماندن و مقابله حرام است این یک اشتباه و خطای بزرگی است باید با دشمن مقابله کرد و جنگید، حتی اگر به قیمت از دست دادن جان باشد، خداوند جهاد را تحت عنوان دفاع از مظلوم و رفع ظلم تشریع کرده است.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 27 فروردین 1402 - 13:47:25