امیرعبداللهیان و لاوروف دیدار و گفتگو کردند

چهار شنبه 9 فروردین 1402 - 12:30:37
امیرعبداللهیان و لاوروف دیدار و گفتگو کردند

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با سرگئی لاوروف همتای روس خود در مسکو دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در رأس هیأتی به منظور دیدار و گفت‌وگو با سرگئی لاوروف و در پاسخ به دعوت همتای خود در مسکو حضور دارد، دقایقی قبل با وزیر خارجه روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد.
موضوعات مرتبط با مسائل دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله مباحث مورد گفت‌وگوی دو وزیر خارجه در این ملاقات است.
امیرعبداللهیان در ساعت پایانی سه‌شنبه شب (هشتم فروردین ماه) و در بدو ورود به مسکو در جمع خبرنگاران گفت که درباره برجام و موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی با همتای خود گفت‌وگو خواهد کرد. وزیر امور خارجه همچنین با بیان اینکه همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه علیه هیچ طرفی نخواهد بود، گفت: حجم تبادل تجاری دو کشور در یک و نیم سال گذشته به بیش از ۳.۵ برابر افزایش پیدا کرده است.
این چهارمین سفر وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به مسکو پس از تصدی این سمت است.
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه، مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه، علی اصغر خاجی مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی، حسن کاظمی قمی نماینده ویژه ایران در امور افغانستان و علی علیزاده عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس امیرعبداللهیان را در این سفر همراهی می‌‌کنند.
این چهارمین سفر امیرعبداللهیان به مسکو پس از تصدی وزارت خارجه است. او شهریور ماه سال گذشته برای سومین بار در سفر به مسکو با لاوروف دیدار کرد.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


چهار شنبه 9 فروردین 1402 - 12:30:32

پربازدیدها