دو پایگاه آمریکا در سوریه میزبان ۶۰ راکت مقاومت

شنبه 5 فروردین 1402 - 15:57:6
دو پایگاه  آمریکا در سوریه  میزبان ۶۰ راکت مقاومت

۲ پایگاه غیرقانونی نظامیان اشغالگر آمریکایی در شمال شرق سوریه هدف ۶۰ فروند راکت، موشک و پهپادهای انتحاری مقاومت اسلامی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  درپاسخ به حمله تروریستی و ضدانسانی بامداد جمعه بمب افکن های متجاوز آمریکایی به شرق شهر دیرالزور (شرق سوریه) که موجب زخمی شدن پنج نفر شد، رزمندگان مقاومت اسلامی دو پایگاه از ۲۵ پایگاه غیرقانونی تروریست های آمریکایی در سوریه را با ۶۰ راکت، موشک و پهپاد انتحاری هدف قرار دادند.
بمب افکن های آمریکایی بامداد جمعه به مرکز جمع آوری غلات و مرکز توسعه روستایی واقع در محله "هرابش" در شرق دیرالزور حمله کرده بودند که موجب آتش سوزی در این مکان شده و خسارت هایی به آن وارد آمده بود.
در همان زمان برخی منابع سوری اعلام کردند که چند جنگنده – بمب افکن ناشناس چندین موشک از خاک عراق به سمت استان دیرالزور در شرق سوریه شلیک کرده اند و سپس با پرواز در فاصله کم، دیوار صوتی محله های الحسکه را نیز شکستند.
به دنبال این اقدام تروریستی و تجاوزکارانه یانکی ها، رزمندگان مقاومت اسلامی جمعه شب ۲ پایگاه نظامیان آمریکایی در منطقه نفتی العمر و پایگاه "کونیکو" در استان دیرالزور را هدف حملات راکتی و پهپادی خود قرار دادند.
با پاسخ محکم مقاومت اسلامی به جنایات آمریکایی ها، شب گذشته ۲۵ پایگاه غیرقانونی آمریکا در خاک سوریه در آماده باش کامل بود و بالگردهای آمریکایی تا صبح اقدام به گشت زنی کردند و یانکی ها برای در امان ماندن از حملات رزمندگان مقاومت اسلامی در پناهگاههای خود مخفی شدند.

عجز بایدن

به دنبال حملات رزمندگان مقاومت اسلامی به دو پایگاه غیرقانونی یانکی ها در شرق سوریه، "جو بایدن" رئیس جمهور ایالات متحده اعلام کرد که آمریکا به دنبال رویارویی نظامی با ایران نیست، ولی برای محافظت از پرسنل نظامی خود در سوریه و هر جای دیگر، با قدرت پاسخ خواهد داد.
رئیس جمهور آمریکا که به کانادا سفر کرده، در سخنانی در اوتاوا افزود: دستور حمله هوایی تلافی جویانه به پایگاه‌های گروه‌های مقاومت در سوریه را صادر کرده است.
بایدن که اطلاعات نسبتا کاملی از توان و قدرت بازدارندگی نظامی جمهوری اسلامی ایران دارد، تصریح کرد که ایالات متحده به دنبال جنگ با ایران نیست، ولی آمریکا آماده است برای محافظت از شهروندان خود با قدرت وارد عمل شود؛ درست همانند آنچه شب گذشته اتفاق افتاد.
"پاتریک رایدر" سخنگوی پنتاگون نیز جمعه شب در گفت وگو با شبکه الجزیره قطر گفت که ما به دنبال درگیری با ایران نیستیم و در سخنانی مضحک مدعی شد که «ماموریت ما در سوریه اطمینان از نابودی کامل داعش است».
رایدر در توجیه اقدام ضدانسانی و تروریستی بمب افکن های آمریکایی در حمله به شرق دیرالزور و بدون اشاره به حضور غیرقانونی تروریست های آمریکایی در خاک سوریه مدعی شد: حملاتی که ما در سوریه انجام دادیم برای محافظت از نیروهایمان بود.
مرکز فرماندهی ارتش آمریکا در منطقه غرب آسیا (تروریست های سنتکام) نیز در بیانیه‌ای ادعا کرد در حمله شامگاه جمعه به دو پایگاه نظامیان آمریکایی در سوریه هیچیک از پرسنل نظامی این کشور آسیبی ندیده‌اند.
در حالی که پس از حملات رزمندگان مقاومت اسلامی به دو پایگاه آمریکایی در شرق سوریه که شعله های آتش از کیلومترها دورتر از این دو پایگاه نمایان بود، سنتکام ادعا کرده که در این حملات به نظامیان آمریکایی هیچ آسیبی نرسیده و به تجهیزات و تاسیسات نظامی آمریکا نیز هیچ خسارتی وارد نشده است!


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


شنبه 5 فروردین 1402 - 15:57:0