پیام‌های سفر شی جینپینگ به روسیه

پنج شنبه 3 فروردین 1402 - 19:2:0

تحلیلگر مسائل سیاسی در گفتگو با شبکه الکوثر گفت سفر رئیس جمهور چین به روسیه نشان می دهد ما با تحول و قطب های جدیدی در جهان روبرو هستیم.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، رضوان قاسم، تحلیلگر سیاسی، در گفتگو با برنامه «قضیه ساخنه» شبکه الکوثر درباره پیام های سفر رئیس جمهور چین به روسیه صحبت کرد. وی در اینباره گفت: این سفر حاوی پیام های بسیاری است، حاوی پیام سیاسی، پیام اقتصادی، پیام نظامی و پیام‌هایی دیگر نه تنها برای آمریکا، بلکه برای همه متحدان آمریکاست.
وی افزود: ما به زمان این سفر بعد از انتخاب رئیس جمهور چین برای یک دوره جدید نگاه می کنیم، او می خواهد بگوید پس از انتخاب من برای یک دوره جدید در چین، من با تمام انرژی و با تمام توانم از روسیه حمایت می کنم. ثانیاً اگر به نحوه استقبال و ایستادن دو رئیس جمهور در این سالن بزرگ و عظیم نگاه کنیم، گویی سزارهای جهان جلوی دوربین ها جمع شده اند تا بگویند ما قطب های جدید جهان هستیم، نه آمریکا.
رضوان قاسم تصریح کرد: از نظر زمانی، این سفر پس از توافق ایران و عربستان در پکن و پس از سفرهای صدراعظم آلمان به ژاپن که پیامی خطاب به چین بود و همچنین مانورهای نظامی مشترک بین دو کشور ، انجام می شود. روسیه و چین با مشارکت ژاپن و همچنین مانورهای نظامی آتی که تهران در آن شرکت خواهد داشت همه آنها و سفر رئیس جمهور چین به دنیا می گوید ما با تحول و قطب های جدید در جهان روبرو هستیم.
این کارشناس روابط بین الملل در پایان گفت: آمریکا دیگر نمی تواند به تنهایی بر این جهان حکومت کند، اگر می خواهید نظامی گری و جنگ را طولانی کنید، ما برای آن آماده ایم. این سفر پیام های اقتصادی قوی نیز دارد. مذاکرات اصلی شامل یک پرونده خاص نمی شود، بلکه شامل چندین پرونده است.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 3 فروردین 1402 - 14:4:34