امیرعبداللهیان و فیصل بن فرحان دیدار می کنند

پنج شنبه 3 فروردین 1402 - 9:12:0
امیرعبداللهیان و فیصل بن فرحان دیدار می کنند

فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان روز چهارشنبه در تماس تلفنی با امیرعبداللهیان با اشاره به دستاوردهای مثبت نشست پکن، بر دیدار آتی وزرای خارجه و بازگشایی سفارتخانه های دو کشور تأکید کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، وزارت خارجه عربستان سعودی روز پنجشنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که شاهزاده «فیصل بن فرحان آل سعود» وزیر امور خارجه عربستان سعودی و «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران توافق کردند که «به زودی» برای اجرای توافق تاریخی احیای روابط با یکدیگر دیدار کنند.
بر اساس این بیانیه ، «شاهزاده فیصل با امیرعبداللهیان تماس برقرار کرد و این دو نفر به مناسبت ماه مبارک رمضان به یکدیگر تبریک گفتند».
مطابق این بیانیه،‌« دیپلمات‌های ارشد دو کشور توافق کردند به زودی به منظور هموار کردن راه برای بازگشایی سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های بین دو کشور، به زودی نشست دو جانبه‌ای را برگزار کنند».
امیرعبداللهیان در این گفت‌وگو ضمن تبریک متقابل ماه مبارک رمضان و استقبال از بازگشت مناسبات ریاض و تهران به حالت طبیعی، بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران جهت توسعه و تحکیم مناسبات با عربستان تأکید کرد.
به دنبال توافق احیای روابط دوجانبه تهران و ریاض، بیانیه سه‌جانبه‌ای روز ۱۹ اسفندماه ۱۴۰۱ در پکن با امضای «علی شمخانی» نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی، «مساعد بن‌محمد العیبان» وزیر مشاور و عضو شورای وزیران و مشاور امنیت ملی عربستان سعودی و «وانگ یی» عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست و رئیس دفتر کمیسیون مرکزی امور خارجی حزب و عضو شورای دولتی جمهوری خلق چین صادر شد.


 


پنج شنبه 3 فروردین 1402 - 10:58:26