لبنانی‌ها منتظر تاثیرات مثبت بهبود روابط ایران و عربستان بر کشورشان هستند

سه شنبه 1 فروردین 1402 - 16:2:51

در شرایطی که لبنان با معضلات متعدد سیاسی و اقتصادی مثل انتخاب نشدن رئیس جمهور و فروپاشی ارزش پول ملی این کشور و بحران معیشتی رو به رو است، بهبود روابط ایران و عربستان سعودی به عنوان دو کشور صاحب نفوذ در لبنان، مردم این کشور را به عبور از این بحران ها امیدوار کرده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در گزارش برنامه «مع المراسلین» شبکه الکوثر در این باره آمده است: لبنانی ها در انتظار پیدا شدن راه حل هایی برای بحران های انباشته شده خود هستند و انتخاب رئیس جمهور و سپس تشکیل کابینه جدید و مشخص شدن متصدیان دیگر سمت های مهم را نقطه آغاز حل بحران ها می دانند.

در خصوص انتخاب رئیس جمهور، دو جنبش حزب الله و امل بر حمایت خود از نامزدی سلیمان فرنجیه برای این سمت تاکید دارند. ناظران سیاسی نیز معتقدند به رغم اختلاف و دو دستگی بین گروه های سیاسی لبنانی بر سر انتخاب رئیس جمهور، سلیمان فرنجیه برای انتخاب شدن به این سمت از بخت زیادی برخوردار است.

همچنین ناظران معتقدند بهبود روابط عربستان سعودی و ایران امید زیادی در منطقه ایجاد کرده است که فواید آن به لبنان هم خواهد رسید.

با توجه به فقدان هرگونه برنامه ای برای ایجاد همگرایی داخلی در لبنان و تسریع حل مشکلات و در حالی که لیره لبنان به روند نزولی خود ادامه می دهد، همه در انتظار گشایش برای حل مشکلات هستند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


سه شنبه 1 فروردین 1402 - 16:2:43