توسط النجبا صورت گرفت

افشای جزئیات بیشتر درباره ترور شهیدان سلیمانی و ابومهدی

سه شنبه 1 فروردین 1402 - 13:19:18
افشای جزئیات بیشتر درباره ترور شهیدان سلیمانی و ابومهدی

سخنگوی جنبش «النجباء» عراق از جزئیات جدید درباره جنایت در فرودگاه بغداد که به شهادت سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس منجر شد، و نقش سردار سلیمانی در مذاکرات با عربستان سعودی پرده برداشت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نمایندگی النُجَباء در ایران، سخنگوی رسمی جنبش مقاومت اسلامی النُجَباء در گفتگویی تلویزیونی، رسیدگی به پرونده ترور فرماندهان مقاومت را تکلیفی تاریخی برای کلیه مسئولان عراقی دانست و گفت: جنبش نُجَباء نه وارد پارلمان و دولت شده و نه حتی بخشی از چارچوب هماهنگی احزاب شیعی است؛ ما فقط در کمیته هماهنگی گروه‌های مقاومت حضور داریم. اما در قبال این پرونده، موضعی ثابت داشته و هرگز آن را تغییر نخواهیم داد، حتی اگر تنها بمانیم. خشم ما از ترور حاج‌قاسم و ابومهدی، یک جوش‌وخروش گذرا نیست که به‌سادگی فراموش شود.

مهندس «نصر الشَمَّری» با اشاره به شواهدی مبنی بر دست داشتن برخی عناصر دستگاه اطلاعاتی عراق در جنایت فرودگاه بغداد، ادامه داد: یک افسر امنیتی ماه‌ها قبل از ترور، از برنامه‌ریزی برای آن خبر داد که او را منتقل و از صحنه محو کردند. همه می‌دانند که «مصطفی الکاظمی» در این عملیات تروریستی نقش یا مشارکت داشته و این سؤال مطرح است که آیا رسیدن وی به نخست‌وزیری، پاداش بود یا به‌منظور سرپوش گذاشتن بر پرونده؟ به‌مرور زمان، دست داشتن خیلی‌ها در ماجرای ترور برملا خواهد شد.

وی ضمن یادآوری این نکته که "هنگام شهادت، پرونده مذاکرات با عربستان در کیف سردار سلیمانی بوده است"، خاطرنشان ساخت: چه‌بسا از مهم‌ترین دلایل شتاب بخشیدن به این ترور، موضوع مذاکره با عربستان بود که با میانجی‌گری «عادل عبدالمهدی» جریان داشت و الکاظمی هم در رایزنی‌ها به او کمک می‌کرد. عبدالمهدی بود که از چینی‌ها خواست برای آرامش منطقه در ترمیم روابط ریاض ـ تهران نقش ایفا کنند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


سه شنبه 1 فروردین 1402 - 13:19:9

پربازدیدها