توضیحات السودانی درباره توافق عراق با ایران

دو شنبه 29 اسفند 1401 - 9:42:7
توضیحات السودانی درباره توافق عراق با ایران

نخست وزیر عراق در مصاحبه ای پس از دیدار با دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در بغداد، توضیحاتی درباره توافق به دست آمده بین دو کشور به خصوص درباره حفظ امنیت مرزها ارائه کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، محمد السودانی نخست وزیر عراق شامگاه یکشنبه ابراز امیدواری کرد توافقات به دست آمده با تهران باعث ثبات وضعیت در مناطق مرزی مشترک شود. 

السودانی در مصاحبه با شبکه خبری الجزیره گفت: توافقی که با ایران امضا کردیم، درباره کنترل مرزهای مشترک و تحویل افراد تحت تعقیب بود. روابط ایران و آمریکا و برخی از کشورهای خلیج فارس نباید تأثیری بر اوضاع داخلی عراق داشته باشد.

وی با بیان اینکه نمی‌پذیریم هیچ حمله‌ای از خاک عراق متوجه کشورهای همسایه باشد، ادامه داد: هیچ نیازی به نیروهای رزمی خارجی نداریم و دوستان در واشنگتن، به خوبی این مسئله را درک می‌کنند.

نخست وزیر عراق با اشاره به این که افراد زیادی وجود دارند که به خاطر فساد، محاکمه خواهند شد، تصریح کرد: به زودی وارد مرحله خلع سلاح همه گروهها خواهیم شد و دیگر هیچ سلاحی خارج از کنترل حکومت وجود نخواهد داشت.  

شایان ذکر است علی شمخانی ظهر روز یکشنبه با نخست‌وزیر عراق دیدار و درباره مهم‌ترین مسائل دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کرد. شمخانی در این دیدار با ابراز خرسندی از ثبات سیاسی ایجاد شده در عراق پس از انتخاب دولت جدید از سوی پارلمان، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همواره آماده کمک به توسعه امنیت، ثبات و پیشرفت در عراق است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 29 اسفند 1401 - 9:41:54