حمله شدید اردوغان به اپوزیسیون

دو شنبه 22 اسفند 1401 - 18:55:0
حمله شدید اردوغان به اپوزیسیون

رئیس جمهوری ترکیه با حمله شدید به اپوزیسیون، رقبای خود را به جاه طلبی سیاسی، ریاست طلبی و برنامه ریزی برای غارت منابع کشور متهم کرد .

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  «رجب طیب اردوغان» در نشست روسای استانی حزب عدالت و توسعه ترکیه گفت: در صورت پیروزی جناح مخالف در انتخابات آینده، «فاجعه بزرگی» در کشور رقم خواهد خورد.
وی با بیان اینکه جناح اپوزیسیون تلاش می کند که « ترکیه قدیم را باز گرداند»، افزود: خدماتی که در ۲۰ سال گذشته انجام داده‌ایم، بی شمار است و به همین علت انتخابات بهار ۱۴ مِی(۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲) آخرین نقطه عطف این تلاش خواهد بود.
وی ادامه داد: شکی نداریم که در انتخابات همزمان ریاست جمهوری و پارلمانی یک بار دیگر به پیروزی رسیده و با دوستان جدید حماسه‌ خواهیم آفرید.
رئیس جمهوری ترکیه هر انتخاباتی را سخت، حیاتی و مهم خواند و شرایط کشور را به علت فاجعه زلزله یک ماه پیش سخت توصیف و اضافه کرد: خسارات سنگین ناشی از فاجعه زلزله و تحولات بحرانی منطقه و جهان، اهمیت انتخابات پیش رو را دو چندان کرده اما ما در ائتلاف جمهور، امیدوار به خلق حماسه در ۱۴ مِی هستیم.
وی جنگ، نزاع، نیرنگ‌بازی و چانه‌‎زنی را ساختار و انگیزه اصلی ائتلاف احزاب مخالف در برابر خود توصیف کرد و ادامه داد: در دستور کار و برنامه انتخاباتی ۶ حزب اپوزیسیون، پیشنهاد یا پروژه‌ای برای از بین بردن اثرات منفی بحران‌های جهانی و منطقه‌ای بر اقتصاد ترکیه وجود ندارد.
اردوغان اظهار داشت: آنها در ۲۰ سال گذشته گامی جهت حفظ، رشد و توسعه ترکیه برنداشته‌اند، حتی وعده می‌دهند که کارهای انجام شده را تخریب خواهند کرد و در دستور کار آنها هیچ بیان، اراده و برنامه‌ای برای حل مشکلات و افزایش رفاه، تحکیم امنیت، آرامش مردم و تحقق بخشیدن به اهداف عالیه کشور دیده نمی‌شود.
رئیس جمهور ترکیه سه روز پیش بر اساس اصل ۱۱۶ قانون اساسی این کشور، فرمان برگزاری انتخابات همزمان پارلمانی و ریاست جمهوری در تاریخ ۱۴ مِی ۲۰۲۳(۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲) را امضا کرد.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 22 اسفند 1401 - 10:45:23

دسته بندی :