شیخ المنصوری : مهدویت با ظهور امام زمان (عج) پایان نمی یابد

یک شنبه 21 اسفند 1401 - 12:18:0

نویسنده و پژوهشگر اسلامی در گفتگو با شبکه الکثور درباره فلسفه مهدویت و اینکه این موضوع با ظهور امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف خاتمه نمی یابد، صحبت کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، شیخ لوی المنصوری نویسنده و پژوهشگر اسلامی و مدرس حوزه علمیه در گفتگو با برنامه «الوجه الآخر» شبکه الکوثر گفت: امام مهدی (عج) به یک بینش پیوند خورده است، همانطور که ختم نبوت وجود دارد و پس از آن ، نبوت با امامت ادامه یافت ، ختم امامت نبوت نیز با مهدویت ادامه می یابد و مهدویت با ظهور امام عصر (عج) به پایان نمی رسد. 
شیخ المنصوری افزود : برداشت واقع بینانه و عینی از معنای مهدویت وجود ندارد، زیرا در مهدویت انتظار با ظهور امام زمان (عج) و انتظار با نزول حضرت عیسی (ع) تمام نمی شود.امام مهدی حالت انتظار انسان است به این معنا که این انسانیت در طول مسیر خود نتوانست الگو یا رهبر الهی را قادر سازد تا دست آن را به سوی تکامل بگیرد. بنابراین رفت تا شانس خود را با عقلانیت خود امتحان کند بنابراین نظریه های مختلف را امتحان کرد و این نظریه ها نتوانست انسان را سعادتمند سازد. بنابراین امام زمان (عج) ظهور می کند تا  جوهر انسانی را که در این انسان نهفته است برجسته کند که همان انسانیت انسان است. 


ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


یک شنبه 21 اسفند 1401 - 10:36:15

پربازدیدها