مقاومت و احزاب عراق : برای اخراج اشغالگران تردیدی نداریم

چهار شنبه 17 اسفند 1401 - 15:30:0
مقاومت و احزاب عراق : برای اخراج اشغالگران تردیدی نداریم

گروه ها و احزاب سیاسی عراق تاکید کردند: مقاومت ضد اشغالگری تسلیم فشارهای واشنگتن نمی شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  گروه های سیاسی عراق در پی سفر اعلام نشده «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا به بغداد، این سفر را با عبارت هایی مانند «اهانت به خون شهدا، ملت و تاریخ»، «اقدام وقیحانه» و «سفر وزیر اشغالگری»، محکوم و اعلام کردند که برای اخراج اشغالگران، تردید نمی کنند و منتظر اجازه نمی مانند.
«ابوعلی العسکری» یکی از سران گروه مقاومتی کتائب حزب الله عراق در توییتی نوشته که «آمدن وزیر جنگ آمریکا به عراق، اهانت به شهدا، ملت و تاریخ این کشور است.»
العسکری ادامه می دهد: کتائب حزب الله به هیچ تفاهمی بین طرف های سیاسی و نیروهای اشغالگر ملتزم نخواهد بود و منتظر اجازه کسی برای مقابله با اشغالگری نمی ماند.عضو ارشد کتائب حزب الله می افزاید: برخی طرف های سیاسی و سران آنها بدانند که باید در برخورد با دشمن مراقب باشند چه در لباس دیپلمات و چه در جامه رزم و به یاد بیاورند که آنها (سیاسیون) ادعای نمایندگی ملتی را دارند که مخالف سلطه خارجی است.

«عصائب اهل الحق»: دستان آمریکا به خون فرماندهان پیروزی آغشته است

فراکسیون پارلمانی «صادقون» نزدیک به عصائب اهل الحق عراق از زبان «حسن سالم» نماینده خود در پارلمان با انتقاد تند از سفر وزیر دفاع آمریکا به عراق اعلام کرد: خطاب به وزیر دفاع اشغالگر آمریکا! سفرت را محکوم می کنم و خوشامد نمی گویم زیرا دستان شما به خون شهدای عراق و به ویژه فرماندهان شهید پیروزی «ابومهدی المهندس» و «قاسم سلیمانی» آغشته است.

«کتائب سیدالشهدا»: به هیچ شکلی از فشار تن نمی دهیم

گروه مقاومتی کتائب سیدالشهدا نیز در بیانیه ای اعلام کرد: همزمان با وقاحت وزیر اشغالگری آمریکا و نقض آشکار حاکمیت عراق از سوی او موارد زیر را تبیین می کنیم:  اشغالگر آمریکایی تا همین لحظه به عراق به عنوان بخشی از دایره همپیمانان که در آن با امنیت قدم بر می دارد، نگاه نکرده و این (امنیت) حاصل خون شهدای قهرمان مقاومت است.
این بیانیه افزوده است: برای مقاومت عراق همین افتخار کافی است که وزیر اشغالگر به شکلی حقیرانه، هراسناک و نگران وارد عراق می شود؛ مانند مقام سابق کشورش «دونالد ترامپ» که ناچار شد (در سفر به عراق) بین چند هواپیما در تاریکی شب، از هراس ضربه های مقاومت، جابجا شود.
کتائب سیدالشهدا تاکید کرد: مقاومت به هیچ شکلی از فشار، تن نخواهد داد؛ صبر خواهد کرد اما از هدف اصلی خود در اخراج اشغالگر از عراق و پایان دادن به همه اشکال اشغالگری، دست نخواهد کشید.

«الفتح»: کوتاهی و تردید درباره اخراج نیروهای آمریکایی در کار نخواهد بود

ائتلاف سیاسی پارلمانی الفتح عراق هم همزمان با سفر آستین به عراق، از زبان «کریم علیوی» نماینده این ائتلاف در پارلمان عراق اعلام کرد که تلاش ها در سطوح مردمی و سیاسی برای پایان دادن به پرونده حضور نیروهای آمریکایی در خاک عراق ادامه دارد و «هیچ اهمال و تردیدی درباره اخراج آمریکایی ها نخواهد شد.»
علیوی در گفت و گو با خبرگزاری المعلومه افرود: «دیدگاه واحدی بین گروه های مقاومت و نیروهای مردمی و سیاسی درباره اخراج همه نیروهای آمریکایی از خاک عراق وجود دارد و اگر چنین نشود، راه های دیگری برای اخراج آمریکایی ها در دستورکار خواهد بود.»
وی ادامه داد: دولت عراق باید پرونده اخراج نیروهای آمریکایی از عراق را پیگیری و مصوبه پارلمان در این باره را دقیقا اجرا کند.
نماینده پارلمان عراق از جنبش الفتح افزود: ادامه حضور نیروهای آمریکایی، نقض تصمیم های سازمان ملل است و اخراج این نیروها، تصمیم یک جناح سیاسی مشخص نیست بلکه یک گزینه ملی است.
پارلمان عراق در سال 2020 رای به اخراج نیروهای آمریکایی از عراق به علت نقض های مکرر حاکمیت این کشور از سوی آمریکایی ها داد.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


چهار شنبه 17 اسفند 1401 - 11:22:21

دسته بندی :