خط ویژه هوایی آمریکا برای انتقال داعشی ها در عراق

چهار شنبه 10 اسفند 1401 - 13:51:58
خط ویژه هوایی آمریکا برای انتقال داعشی ها در عراق

آمریکا با راه‌اندازی یک «خط تاکسی» هوایی تروریست‌های داعش را از عین‌الاسد در غرب عراق به ارتفاعات دیالی در شرق این کشور منتقل می کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «عقیل الطائی» تحلیلگر سیاسی عراق در خصوص حمایت‌ آمریکا از تروریسم در مناطق خاصی از کشورش برای متزلزل کردن ثبات موجود، هشدار داد و گفت: آمریکا از «تاکسی داعش» برای انتقال تروریست‌ها از پایگاه «عین الاسد» در الانبار به «تلال حمرین» در دیالی استفاده می‌کند.
وی در گفت‌وگو با وبگاه المعلومه تصریح کرد: حضور آمریکا در عراق پرونده‌ای در هم‌پیچیده است که تنها با ائتلاف بلوک‌های سیاسی ملی می‌توان آن را بست. اطلاعات دقیق و تایید‌شده‌ای در دست است که حاکی از آن است که بالگردهای موسوم به "تاکسی داعش" ، اقدام به انتقال گروه‌های کوچک از تروریست‌های داعش از پایگاه عین الاسد در الانبار به ارتفاعات حمرین در دیالی می‌کنند و این امر با دوربین‌های حرارتی رصد شده است.
این تحلیلگرعراقی افزود: هواپیماهای آمریکایی داعش را به همراه سلاح و موتورسیکلت از و به مناطق مذکور منتقل می‌کنند و تروریست‌ها از این امر در انجام عملیات‌های جنایتکارانه در نزدیکی‌های دیالی، المقدادیه و جنوب کرکوک بهره می‌برند. این گروه‌ها علاوه بر دریافت حمایت‌های لجستیکی و معیشتی طبق دستورالعمل‌هایی که دریافت می‌کنند، حرکت می‌کنند.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


چهار شنبه 10 اسفند 1401 - 13:51:54

دسته بندی :