همکاری و هماهنگی ایران و عراق در عرصه‌های مختلف

سه شنبه 9 اسفند 1401 - 16:2:0

سفر «ثابت محمد سعید العباسی» وزیر دفاع عراق به تهران و دیدار او با مقامات بلندپایه ایرانی، فرصت جدیدی برای همکاری و هماهنگی بین ایران و عراق در بخش امنیتی و دفاعی فراهم کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در گزارش برنامه «قضیه ساخنه» که به همکاری ایران و عراق در عرصه های مختلف اختصاص داشت آمده است: وزیر دفاع عراق در تهران با رئیس جمهور ابراهیم رئیسی و رئیس ستاد نیروهای مسلح سردار محمد باقری و سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران و امیر عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش و امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران دیدار کرد. در این دیدارها مسائل مشترک مورد علاقه دوکشور و موضوع فعالیت تروریست ها در عراق بررسی شد.

همکاری ایران و عراق در عرصه های دیگر نیز ادامه دارد که تازه ترین مورد آن سفر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران به بغداد است. وی در این سفر با مقامات عراقی درباره روابط دوجانبه و امنیت مرزها و اتصال شبکه راه آهن دوکشور رایزنی کرد.

امیرعبداللهیان در دیدار با محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق از میانجی گری عراق به منظور نزدیک کردن دیدگاه ها بین ایران و عربستان و مصر و احیای توافقنامه هسته ای، استقبال کرد. 


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 9 اسفند 1401 - 15:18:59