حضور رژیم صهیونیستی در منطقه یک حضور استعماری است

یک شنبه 7 اسفند 1401 - 17:11:0

نائب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب ، در شبکه الکوثر موجودیت رژیم صهیونیستی در منطقه را یک موجودیت صرفا استعماری دانست. 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، استاد عباس خامه یار نائب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در برنامه «الوجه الآخر» شبکه الکوثر گفت: باید درباره موجودیت اسرائیل در منطقه بگوییم  زمانی که کتابهای مرتبط با موضوع یهودیان ، تالیف مالک بن نبی را مرور می کنیم که بیش از هفتاد سال پیش آن را نوشته و پنجاه سال بعد منتشر شده است یعنی با تأخیر زیادی در انتشار ، در این کتاب و در کتاب عبدالوهاب المسیری و کتاب علی المزروعی و کتاب روژه گارودی و بسیاری دیگر وقتی که به مسئله صهیونیسم در اروپا و مسئله یهود و یهودیان می پردازند از یک طرح بزرگ یعنی حضور اسرائیل در منطقه صحبت می کنند که این مسئله نشان می دهد که شناخت دقیق این موضوع چقدر مهم است. مالک بن نبی می گوید «اسرائیل» نماینده خط مقدم استعمار در منطقه است، این موضوع بسیار مهم است. وقتی این موضوع را بررسی می کنیم، می بینیم که مسئله فلسطین از صرف اینکه اشغال بخشی از سرزمین های عربی باشد فراتر است و یک مسئله وجودی و مرتبط با کل نظام استعماری است.  
خامه یار افزود: امام خمینی در سخنرانی خود در شهر مقدس قم و در مدرسه فیضیه، هنگام ایراد سخنرانی تاریخی خود و آغاز قیام پانزدهم خرداد سال 1342 که سخنرانی تاریخی علیه دیکتاتوری و علیه استبداد و علیه شاه بود ، در این سخنرانی  15 بار نام شاه و 18 بار نام اسرائیل را می آورد، منظورم این است که طرح استبدادی داخل را با استعمار خارجی پیوند می دهد. 
وی  تصریح کرد : این مفهوم با مفهوم متفکران بزرگ مطابقت دارد. در طول تاریخ اسلام، امثال مالک بن نبی، می بینند که این رژیم ، یک رژیم استعماری است ، نه تصرف بخشی از سرزمین های عربی. وقتی این حضور را مطالعه می کنیم، می دانیم که این حضور ، یک حضور استعماری است نه یک اشغالگری محدود. 


 


یک شنبه 7 اسفند 1401 - 14:30:38