نتایج مهم سفر امیرعبداللهیان به عراق

شنبه 6 اسفند 1401 - 17:1:0

سفر حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران به بغداد، منظم نبود، سفری عادی نبود بلکه از اهمیت زیادی برخوردار بود به ویژه اینکه در این سفر مسائل مهم بین المللی، منطقه ای و مسائل مشترک بین دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، خبرنگار ما در بغداد در گزارشی در این خصوص در قالب برنامه «مع المراسلین» شبکه الکوثر افزود : این سفر که شامل دیدارهای گسترده با عبداللطیف رشید رئیس جمهور عراق ، محمد شیاع السودانی ، نخست وزیر و محمد الحلبوسی رئیس پارلمان بود، به نتایج متعددی منجر شد که تقویت روابط دوجانبه و پیگیری موضوعات مورد علاقه مشترک ، حل و فصل وجوه گاز صادراتی به عراق و همچنین تامین امنیت مرزها و ارتباط راه آهن بین دو کشور ، از مهمترین آنها به شمار می آید.
وزیر امور خارجه ایران در سفر به بغداد همچنین با «هادی العامری» رئیس الفتح،  «فالح الفیاض» رئیس حشد شعبی، و شماری از مسئولان سیاسی دیدار کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با قاضی «فایق زیدان» رئیس شورای عالی قضایی دیدار و گفتگو کرد که در این دیدار پیرامون پرونده ترور «فرماندهان پیروزی» شهید قاسم سلیمانی و «شهید ابومهدی المهندس» بحث و تبادل نظر شد.  
پیش از سفر عبداللهیان به بغداد، سفر مصطفی الکاظمی، نخست وزیر سابق این کشور به تهران نیز در چارچوب تقویت تفاهمات مشترک بین دو کشور انجام شد.
به گفته ناظران، سفر وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از هر نظر ثمربخش بود، به ویژه اینکه در آن پرونده های مهمی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و علاوه بر این، درها برای سفر متقابل مقامات عراقی به تهران باز شد.


ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


شنبه 6 اسفند 1401 - 16:33:19