دیدار بشار اسد با سلطان عمان در مسقط

سه شنبه 2 اسفند 1401 - 8:59:10
دیدار بشار اسد با سلطان عمان در مسقط

رئیس جمهور سوریه در یکی از معدود سفرهای خود به یک کشور عربی، دیروز دوشنبه وارد مسقط پایتخت عمان شد و با سلطان این کشور دیدار کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بشار اسد در مسقط با «هیثم بن طارق» درباره فاجعه زلزله اخیر رایزنی کرد.

سلطان عمان در این دیدار، جان باختن هزاران نفر از شهروندان سوری در جریان زلزله اخیر را تسلیت گفت و تأکید کرد این کشور همچنان از دمشق حمایت می‌کند تا بتواند اثرات ناشی از این حادثه و تحریم‌های غرب علیه ملت این کشور را پشت سر بگذارد.

بشار اسد نیز ضمن تشکر از سلطان و ملت عمان به خاطر ابراز همبستگی با ملت سوریه، گفت: تشکر اصلی به خاطر حمایت عمان از سوریه در جریان جنگ تروریستی علیه این کشور است.

در این دیدار طرفین بر افزایش همکاری دوجانبه در همه زمینه‌ها تأکید و تحولات منطقه‌ای و بین المللی و تلاش‌ها برای تقویت امنیت و ثبات در منطقه را بررسی کردند.

رئیس جمهوری سوریه ادامه داد: عمان همیشه سیاست متوازن خود را حفظ کرده است و منطقه نیز هم اکنون نیاز بیشتری به نقش آفرینی این کشور دارد تا روابط بین کشورهای عربی بر اساس احترام متقابل و عدم مداخله در امور داخلی کشورها تقویت شود.

سلطان عمان نیز سوریه را یک کشور برادر دانست و ابراز امیدواری کرد که روابط این کشور با سایر کشورهای عربی به حالت عادی خود بازگردد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


سه شنبه 2 اسفند 1401 - 8:59:3