ساخت دستگاه آب شیرین کن با انرژی خورشیدی در ایران

جمعه 28 بهمن 1401 - 19:44:0

یک شرکت فناور ایرانی در استان سیستان و بلوچستان موفق به ساخت دستگاه آب شیرین کن با انرژی خورشیدی برای تصفیه آب های شور و آلوده و رفع مشکل کم آبی در این استان ، شده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، در گزارش برنامه «حول العالم» شبکه الکوثر آمده است : حمید مقدم مدیر شرکت «انرژی گستر سبز تفتان» گفت: یکی از محصولاتی که می تواند به رفع این مشکل کمک کند دستگاه آب شیرین کن خورشیدی است که این محصول در مقایسه با نمونه وارداتی آب شیرین کن (RO) قیمت بیشتری دارد اما دارای مزایایی است که نمی توان نادیده گرفت، به عنوان مثال این دستگاه می تواند شورترین آب ها مانند آب دریا یا هر نوع آب آلوده را تصفیه کند و به آب شیرین تبدیل کند و حتی آلودگی میکروبی این آب را نیز از بین ببرد. این دستگاه هیچ گونه عارضه خاصی ندارد و نیاز به تعمیر طولانی مدت ندارد، زیرا این دستگاه به دلیل مساحت کمی که اشغال می کنند (نیم متر مربع) به راحتی در تمامی فضاها قابل استفاده و نصب می باشند.
مقدم ادامه داد: در دستگاه های وارداتی علاوه بر صرف ارز برای تامین این محصولات با کیفیت پایین ، به دلیل نبود قطعات یدکی و تکنسین برای انجام تعمیرات، پس از مدت کوتاهی مردم مجبور به استفاده از آب آلوده می شوند. در برخی از روستاهای مناطق دورافتاده که برق وجود ندارد، دستگاه های  وارداتی عملاً بی مصرف می شود.  
مدیر شرکت انرژی گستر سبز تفتان از یکی دیگر از محصولات این شرکت یعنی سیستم بازیافت آب خاکستری در مراکز بهداشتی صحبت کرد.


ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


جمعه 28 بهمن 1401 - 18:46:6