قدردانی نخست وزیر سوریه از هلال‌احمر ایران

جمعه 28 بهمن 1401 - 11:23:0
قدردانی نخست وزیر سوریه از هلال‌احمر ایران

نخست وزیر سوریه در دیدار با رئیس جمعیت هلال‌احمر کشورمان با قدردانی از خدمات مستمر هلال‌احمر ایران به زلزله‌زدگان سوری تاکید کرد: از رهبری، دولت و مردم جمهوری اسلامی ایران تشکر می‌کنیم که در این شرایط سخت به کمک ما آمدند و ما قدردان شما هستیم.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر ، حسين عرنوس نخست وزیر سوریه در این دیدار گفت: از این که هلال احمر جمهوری اسلامی ایران طی چند وقت اخیر جایگاه خوبی در عرصه جهانی بدست آورده خوشحال هستیم و امیدواریم بتوانیم از تجربیات هلال احمر جمهوری اسلامی ایران استفاده کنیم. شما ثابت کردید که هلال احمر در هر شرایطی، حامی و کمک کننده است.
عرنوس افزود: تمامی اماکن عمومی سوریه بسیج شده اند تا به مردم اسکان دهند و کانکس های پیش ساخته نیز در اختیار مردم قرار گرفته است. شرایط سختی است و از این که هلال احمر ایران در کنار ما حضور دارد بسیار خرسندیم. ما و پدران ما تجربه چنین زلزله ای را نداشته اند و ما در ساعات اول بسیار غافلگیر شدیم تا جایی که حتی شبکه آبرسانی نیز مختل شده بود.
نخست وزیر سوریه در این دیدار با اشاره به شرایط سخت حاکم بر سوریه و به‌ویژه تحریم‌ها و جنگ تروریستی علیه این کشور طی ۱۲ سال اخیر، گفت:‌ سوریه به برکت اتحاد و همبستگی مردم خود و حمایت برادران و دوستان، بر پیامدهای فاجعه زلزله ویرانگر فائق خواهد آمد.
وی همچنین تصریح کرد که دولت سوریه برای مقابله با خسارات عظیم زلزله در بسیاری از بخش‌ها با چالش‌های متعددی مواجه است که مستلزم تلاش زیاد و اقدام فوری برای مواجهه با پیامدهای این فاجعه است.
عرنوس به اقامت شهروندان زلزله‌زده سوریه در ده‌ها مدرسه، مسجد و باشگاه‌های ورزشی اشاره کرد.
نخست وزیر سوریه ادامه داد: از رهبری، دولت و مردم جمهوری اسلامی ایران تشکر می‌کنیم که در این شرایط سخت به کمک ما آمدند و ما قدردان شما هستیم. امیدواریم که جامعه بین الملل نیز به خود آید و تحریم ها علیه ایران و سوریه را لغو کند زیرا تحریم ها نیز زلزله‌هایی هستند که یک کشور را تحت تاثیر قرار می دهند.
وی تاکید کرد: مردم و نظام ایران همواره در کنار ما بوده اند و از همکاری فی ما بین در زمینه‌های مختلف استقبال می‌کنیم زیرا دو کشور امروز رابطه ای برادرانه دارند.


ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


جمعه 28 بهمن 1401 - 11:44:36