درگیری لفظی نتانیاهو و بن گویر

چهار شنبه 26 بهمن 1401 - 9:45:49
درگیری لفظی نتانیاهو و بن گویر

منابع عبری زبان از درگیری لفظی نخست وزیر رژیم صهیونیستی و وزیر امنیت داخلی این رژیم در جلسه کابینه خبر دادند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل درخواست ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی برای تخریب ساختمان ۱۴ طبقه فلسطینی‌ها در قدس شرقی به بهانه نداشتن مجوز را رد کرد.
بن گویر در واکنش به عملیات شهادت طلبانه اخیر یک فلسطینی در قدس که منجر به کشته شدن سه شهرک نشین شد، این درخواست را داده است.
نتانیاهو اعلام کرد که این اقدام واکنش‌های بین‌المللی را به دنبال خواهد داشت. بن گویر نیز مخالفت خود را با سیاست مهار و توجه به واکنش‌های بین‌المللی اعلام کرد.
این ساختمان خالی از سکنه ، در کنار دیوار حائل قدس است. بن گویر گزارش‌های امنیتی را به نتانیاهو ارائه کرد و مدعی شد که این ساختمان یک تهدید امنیتی است و باید ارتش آن را تخریب کند.
این درگیری لفظی بعد از این اتفاق افتاد که نتانیاهو هفته گذشته تخریب یک ساختمان مسکونی بزرگ در محله وادی قدوم را بعد از مداخله آمریکا به تأخیر انداخت.بن گویر اخیرا بر تخریب ساختمان‌های فلسطینی بدون مجوز تأکید می‌کند.
طی این درگیری لفظی نتانیاهو و بن گویر صدایشان را بلند کردند. نتانیاهو به اقدامات روتین اکتفا کرد؛ اما بن گویر خواهان تشدید عملیات شد.
با اینکه کابینه با تقویت فعالیت‌ها در قدس موافقت کرد؛ اما نتانیاهو بعدا از بن گویر خواست فعالیتش را به ویژه درباره تخریب ساختمان‌ها کاهش دهد.
بن گویر بعد از مخالفت نتانیاهو با صدای بلند گفت: مسائل سیاسی چیست؟..  ما اینجا کشته می‌شویم و تو درباره خشمگین شدن اعراب حرف می‌زنی؟ این ساختمان یک خطر امنیتی است. به پشت بام می‌روند و به سمت ما سنگ پرتاب می‌کنند. این یک خطر امنیتی است که بر کل منطقه تأثیر می‌گذارد باید آن را تخریب کنیم.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


چهار شنبه 26 بهمن 1401 - 9:36:18