روسیه توربین‌های ساخت ایران را جایگزین توربین‌های زیمنس می‌کند

سه شنبه 25 بهمن 1401 - 15:1:0
روسیه توربین‌های ساخت ایران را جایگزین توربین‌های زیمنس می‌کند

در پی تحریم‌های غرب علیه روسیه و متوقف شدن فعالیت شرکت زیمنس آلمان در این کشور، شبکه خبری راشاتودی از آغاز تولید قطعات طراحی شده توسط ایران برای جایگزین کردن آن‌ها با قطعات ساخت آلمان خبر داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، روسیه تولید قطعات طراحی شده توسط ایران را آغاز کرده است تا آنها را جایگزین  قطعات توربین‌های زیمنس آلمان کند چرا که تحریم‌ها مانع سرویس شدن تجهیزات آلمانی می‌شدند. روسیه ظرفیت تولید توربین کوچک و متوسط را داشت؛ اما توربین‌هایی به بزرگی 100 تا 120 مگاوات در کارخانه زیمنس در روسیه مونتاژ می‌شد. 

وبسایت شبکه خبری راشاتودی نوشت، واحدهای توربین گاز MGT-70 کپی سخت افزار زیمنس هستند که توسط ایران ساخته شده است. ایران پیش از اعمال موج اخیر تحریم‌های ضدایرانی، لیسانس مونتاژ و تولید داخلی آن‌ها را دریافت کرد. 

اکتبر 2022، یک مقام ایرانی اظهار داشت بر اساس قراردادی این کشور برای کمک به صنعت گاز روسیه 40 توربین عرضه خواهد کرد. در ماه‌های اخیر، روسیه و ایران به افزایش دو جانبه همکاری‌هایشان تمرکز کرده‌اند؛ چرا که هر دو کشور زیر فشار تحریم‌های ایالت متحده هستند. 

توربین‌های گازی سنگین به شکل بومی در ایران توسط شرکت مپنا تولید می‌شود. مپنا یک مجموعه نیرو و زیرساخت است که آن را به‌ عنوان زیمنس ایرانی می‌شناسند. این شرکت بزرگترین پیمانکار نیروگاه‌های بخار، گاز و سیکل ترکیبی و تجدیدپذیر در ایران است و پروژه‌های بزرگی را در غرب آسیا و خارج از آن اجرا کرده است. 


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 25 بهمن 1401 - 14:52:6

دسته بندی :