تجمع دانشجویان سوری مقابل دفتر سازمان ملل در تهران+ عکس

سه شنبه 25 بهمن 1401 - 9:13:35
تجمع دانشجویان سوری مقابل دفتر سازمان ملل در تهران+ عکس

گروهی از دانشجویان سوری دانشگاه های ایران با تجمع در مقابل دفتر سازمان ملل متحد در تهران، لغو سریع تحریم های سوریه و تسهیل ارسال کمک های بشردوستانه برای زلزله زدگان در این کشور را خواستار شدند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، دانشجویان حاضر در این تجمع، وضعیت مردم زلزله زده سوریه را تأسف بار دانستند و اصلی‌ترین علت ارسال نشدن کمک‌های بین المللی به زلزله زدگان را «تحریم‌های ظالمانه آمریکا و اروپا علیه دولت و ملت سوریه» عنوان کردند. 

دانشجویان سوری همچنین از همراهی سازمان ملل با واشنگتن و تحریم‌های یکجانبه علیه کشورشان انتقاد کردند و خواستار لغو فوری این تحریم ها به منظور کمک به زلزله زدگان سوری شدند.

دانشجویان سوری، ادعای اخیر وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر تعلیق تحریم‌های سوریه به مدت شش ماه را دروغی بزرگ و یک شوی رسانه‌ای دانستند و گفتند: «آمریکا فقط در برابر رسانه‌ها این حرف‌ها را می‌زند تا از زیر بار مسئولیت در برابر افکار عمومی شانه خالی کند». 

تظاهر کنندگان با انتقاد از کشور‌های اروپایی و سیاست آنها در قبال کشور سوریه، تأکید کردند تحریم‌های موجود علیه کشور سوریه باعث شده تا بسیاری از کشور‌ها از کمک کردن به مردم و دولت سوریه امتناع کنند و در این میان، کشور‌های معدودی چون ایران، عراق، لبنان، امارات و الجزایر کمک‌هایشان را برای مردم این کشور ارسال کنند.

در پایان این مراسم دانشجویان با قرائت قطعنامه‌ای از سازمان ملل خواستند به وظایف خود در قبال مردم کشور سوریه عمل کند و میان زلزله زدگان سوریه و مردم زلزله زده ترکیه فرقی قائل نباشد.

 

 


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 25 بهمن 1401 - 9:13:27

عکسهای بیشتر :