آیت‌الله سیستانی در پی وقوع زلزله ترکیه و سوریه پیام داد

چهار شنبه 19 بهمن 1401 - 10:17:35
آیت‌الله سیستانی در پی وقوع زلزله ترکیه و سوریه پیام داد

دفتر مرجعیت عالیقدر شیعیان عراق در پیامی در پی زلزله ویرانگر ترکیه و سوریه خواستار فراهم کردن فوری مایحتاج لازم برای زلزله زدگان شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  سایت دفتر آیت‌الله سید علی سیستانی، مرجعیت عالیقدر شیعیان عراق در بیانیه‌ای آورده است: زمین لرزه شدیدی که اخیراً مناطق وسیعی از ترکیه و سوریه را لرزاند تعداد زیادی قربانی و مجروح برجای گذاشت و خسارات مادی هنگفتی به مسکن و زیرساخت‌های این دو کشور وارد کرده است، طوری که به یک فاجعه انسانی بی‌سابقه در دوره اخیر منجر شده است.
دراین بیانیه همچنین تاکید شده است: مرجعیت عالیقدر در نجف اشرف، ضمن ابراز همدردی و همبستگی با بستگان جان باختگان این مصیبت بزرگ، از خداوند متعال برای آنان صبر و شکیبایی و برای مجروحان شفای عاجل مسئلت دارد. امید است با همت مسئولین ذیربط و عموم مردم خیر در جهت تامین هر چه سریعتر نیازهای ضروری آسیب دیدگان همکاری شود.
مرجعیت عالیقدر شیعیان عراق در ادامه تاکید کرده است : از خداوند متعال می‌خواهیم که بلا را از همگان دفع کند و به آنها خیر و سلامتی عنایت فرماید و او ارحم الراحمین است.
متن کامل پیام آیت‌الله سید علی سیستانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ولا حول ولا قوه الا بالله العلی العظیم

زمین لرزه شدیدی که اخیرا مناطق وسیعی از سرزمین های ترکیه و سوریه را لرزاند – همانطور که اطلاعات جدید نشان می دهد – با بر جای گذاشتن قربانیان و مصدومان فراوان و  خسارات مادی هنگفت در زیرساخت ها و اماکن مسکونی، منجر به یک فاجعه انسانی کم نظیر در دوران اخیر شده است.
مرجعیت دینی در نجف اشرف، ضمن ابراز همدردی و همبستگی با مردمی که عزیزان خود را در این مصیبت بزرگ از دست داده اند، از خداوند متعال برای آنان صبر و شکیبایی و برای مجروحان شفای عاجل مسئلت دارد. امید است با همت مسئولین ذیربط و عموم مردم خیر، هر چه سریعتر نیازهای لازم برای آسیب دیدگان فراهم شود.

نسأل الله العلی القدیر أن یدفع البلاء عن الجمیع وینعم علیهم بالخیر والسلام إنه ولیّ ذلک وهو أرحم الراحمین.

15- رجب – 1444 ق
دفتر آقای سیستانی دام ظله – نجف اشرف


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


چهار شنبه 19 بهمن 1401 - 10:0:31

دسته بندی :