اهداف سفر نخست وزیر عراق به فرانسه

سه شنبه 11 بهمن 1401 - 18:17:0

نویسنده و تحلیلگر سیاسی عراقی در گفتگو با شبکه الکوثر ، سفر محمد شیاع السودنی نخست وزیر عراق به فرانسه و نتایج این سفر و توافقنامه هایی که برای توسعه اقتصاد عراق امضا کرد ، ارزشمند دانست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، ابراهیم السراج تحلیلگر مسائل سیاسی از بغداد در گفتگو با برنامه «قضیه ساخنه» شبکه الکوثر گفت : سفر السودانی به فرانسه ، آغاز مشارکت های استراتژیک، واقعی و واقع بینانه با فرانسه و شرکت های فرانسوی و همچنین توافق بر سر نقشه راه و نقشه سرمایه گذاری مشخص برای شرکت های فرانسوی است.
وی افزود : آقای السودانی برای توسعه اقتصاد عراق تلاش می کند و بر مشارکت با عراق به گونه ای تمرکز می کند که در خدمت عراق و منافع آن کشورها باشد و می خواهد همکاری ها را در زمینه انرژی، سرمایه گذاری، بانکداری توسعه دهد. او برای پیشبرد اقتصاد با این کشورها قراردادهایی امضا کرده بود.
ابراهیم السراج تصریح کرد : او تلاش می کند که این دولت یک دولت پروژه ملی باشد و تلاش می کند با این سفرها این تصور را ایجاد کند که عراق محیط امنی برای سرمایه گذاری است و می خواهد روابط اقتصادی خود را با این کشورها گسترش دهد. این چیزی است که افزایش بودجه  عراق و توسعه اقتصاد آن را تضمین می کند. از آنجایی که عراق کشوری غنی از نفت و ثروت است، انتظار دارم این سفرها و توافقات دیگری انجام شود که قابل اجرا باشد و فقط جوهر روی کاغذ نباشد.


ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


سه شنبه 11 بهمن 1401 - 15:13:48